شهید نادری:

باید در پرتو رهبری ولایت‌ فقیه با هم ید واحده باشید

در بخشی از وصیت‌نامه شهید نادری آمده است: در پرتو رهبری ولایت‌ فقیه با هم کنار آمده و ید واحده باشید، تا بتوانید در برابر تهدید و تعدی ابرقدرت‌ها، هوشیارانه در صحنه باشید.
کد خبر: ۲۸۳۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷ - 17March 2018

باید در پرتو رهبری ولایت‌ فقیه باهم ید واحده باشیدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از شیراز، در آستانه بهاری که به‌واسطه شاهدی شدن شهدای این مرز و بوم، رنگ و بوی دیگری یافته است، نگاهی به زندگی شهید «شاهین نادری» از شهدای عشایر فارس که زندگی خود را وقف خدمت به مردم کرد، خواهیم داشت.

نادری در سال 1342 در خانواده‌ای مذهبی از ایل قشقایی قدم به دنیا گذاشت و بعد از ورود به دبیرستان عشایری تلاشی چشمگیر برای رساندن مشکلات عشایر به گوش مسئولان استان و کشور داشت.

هنوز مردم خاطره‌های نامه‌نگاری‌های وی به مسئولین کشوری و از جمله روسای وقت جمهور و مجلس شورای اسلامی و پیگیری مطالبات آن‌ها در سمینارهای دانشجویی را به خاطر دارند.

دانشگاه نتوانست روح تشنه معرفت وی را سیراب کند و چندین بار به‌سوی جبهه‌های دفاع مقدس رهسپار و بالاخره روح آسمانی وی در 31 خرداد 66 در محور سرپل ذهاب و حوالی قصر شیرین با یاران شهیدش هم‌سفر شد.

نگاهی به وصیت‌نامه شهید شاهین نادری درس‌های زیادی برای ما دارد.

در بخش‌هایی از وصیت‌نامه این شهید می‌خوانیم:

«خدایا، بنده‌ای گناهکارم که تابه‌حال نتوانسته‌ام وظایف بندگی‌ام را به‌جا آورم.

خدایا توفیقم بده تا وظایفم را شناخته و به آن عمل نمایم و تنها برای رضای تو حرکت کنم.

خدایا دلم را به نور ایمان روشن گردان تا بتوانم راه صحیح را تشخیص دهم پیروزی ما در گرو وحدت ماست. وحدتی که مبنای سیاست امام خمینی و مورد تأکید قران می‌باشد. پس بر شما باد به وحدت و دوری از تفرقه و اختلاف که مخرب‌ترین ابزاری که شیطان به‌وسیله آن بذر نفاق و سستی در سرزمین دل‌ها می‌پاشد، همین است.

از این‌روی حافظ می‌گوید:

ز فکر تفرقه بازآی تا شوی مجموع

به‌حکم آن‌که جوشد اهرمن، سروش آمد

پس در پرتو رهبری ولایت‌فقیه باهم کنار آمده و ید واحده باشید، تا بتوانید در برابر تهدید و تعدی ابرقدرتها، هوشیارانه در صحنه باشید.

این شهید گران‌قدر در بخش دیگری از وصیت‌نامه خود خطاب به دانشجویان می‌گوید: «سخنی کوتاه با دانشجویان عزیز دارم و آن اینکه علمی را بیاموزید که جهت خدایی داشته باشد، زیرا اگر جهت خدایی در آموختن دانشی لحاظ نشود؛ شیطان، همان دانش را از اساسی‌ترین اسباب انحراف شما قرار می‌دهد و با نظر به همین جهت قضیه؛ عارفان، علم را حجاب اکبر دانسته‌اند».

در قسمتی دیگر از وصیت‌نامه این شهید آمده است:

پس در تمام زندگی خود، رضای خدا را ملاک کار قرار دهید و علم و ایمان خود را به‌موازات هم تقویت کنید.
خدایا؛ مرگ مرا شهادت درراه خودت قرار بده و ما را با شهیدان کربلا، محشور بگردان.
خدایا؛ گناهانم را بیامرز و مرا در جوار اهل‌ بیت پیامبر و شهیدان راه حق، قرار بده.
روح شهدای جنگ تحمیلی را از ما راضی، و رزمندگان اسلام را پیروز و اسرای جنگ را آزاد بگردان.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها