گل‌افشانی و زیارت مزار شهدای خوزستان در روزهای پایانی سال

هر ساله و به رسم مردم جنوب در روزهای پایانی سال، اقشار مختلف مردم به زیارت اهل قبور می‌روند و یادی هم از شهدای 8 سال دفاع مقدس می‌کنند.
کد خبر: ۲۸۳۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴ - 17March 2018

گل افشانی و زیارت مزار شهدای خوزستان در روزهای پایانی سالبه گزارش دفاع پرس از خوزستان، هر ساله و به رسم مردم جنوب در روزهای پایانی سال، اقشار مختلف مردم به زیارت اهل قبور می‌روند و یادی هم از شهدای 8 سال دفاع مقدس می‌کنند.

مردم خوزستان نیز در این ایام به زیارت قبور رفتگان خود می‌روند، قبور را با گلاب شست‌‌و‌شو می‌دهند و با گذاشتن سبزه و گل بر مزار آنها، یادشان را گرامی می‌دارند. چیزی که این روزها و در این مناسبت، بسیار دیده می شود سنت حسنه دیدار با شهداست، مردم مختلف از سراسر استان در این روزها بر مزار شهدای خودشان و شهدای گمنام خفته در خاک‌ شان حاضر می‌شوند و ضمن زدودن غبار از سنگ‌هایی که نامشان را جاودانه بر سینه خود حک کرده‌اند بر تجدید عهد و میثاق با آرمانهای بلندشان هم قسم می شوند.

در این روزهای پایان سال، شاهد هستیم که مردم انقلابی اهواز و دیگر شهرهای خوزستان با یک شاخه گل و یک ظرف گلاب و قرآنی برای ذکر و نیایش و دعا بر بالین شهیدان شان حاضر می شوند و یاد و خاطره رشادت‌هایشان را گرامی می‌‌دارند و هستند کسانی که پا را فراتر گذاشته و به رسم ادب و تشکر، نزد خانواده معظم شهدا رفته و از آنان طلب عاقبت به خیری می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار