ما توانستیم ۱۸۳/ صبح امروز صورت گرفت؛

بازدید رزمندگان حشد شعبی از مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر

گروهی از رزمندگان حشد شعبی عراق صبح امروز از مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر بازدید کردند.
کد خبر: ۲۸۳۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸ - 17March 2018

به گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس از خوزستان، گروهی از رزمندگان حشد شعبی عراق صبح امروز (شنبه ۲۶ اسفندماه) ضمن بازدید از برخی مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس با حضور در مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر از نزدیک در جریان چگونگی مقاومت مدافعان این شهر و همچنین جنایات رژیم بعثی علیه مردم خرمشهر قرار گرفتند.

بازدید رزمندگان حشد شعبی از موزه دفاع مقدس خرمشهر

براساس این گزارش، ساختمان مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر در سال ۱۳۰۹ ساخته شد و تا پایان جنگ به عنوان بخش اداری شرکت نفت به کار گرفته می‌شد.

در دوران هشت سال جنگ تحمیلی این ساختمان به عنوان محل دیدبانی نیرو‌های عراقی مورد استفاده قرار گرفت.

با بازسازی گوشه‌ای از ساختمان اداری شرکت نفت، در سال ۷۵ این مکان با عنوان مرکز فرهنگی دفاع مقدس افتتاح شد.

بازدید رزمندگان حشد شعبی از موزه دفاع مقدس خرمشهر

مساحت این مرکز فرهنگی ۲ هزار و ۴٠۰ متر مربع و دارای کتابخانه تخصصی دفاع مقدس با حدود سه هزار جلد کتاب، سالن نمایش فیلم و آرامگاه سه شهید گمنام که در نوروز سال ۸۵ در این مکان به خاک سپرده شده‌اند، است.

با توجه به اینکه این مرکز محل دیدبانی نیروهای دشمن در دوران جنگ بوده است، دست‌نوشته‌های اشغالگران عراقی بر روی دیوار‌های ساختمان به جای مانده است، که یکی از دست‌نوشته‌ها، جمله «آمده‌ایم تا بمانیم» بوده است که در این مرکز، خودنمایی می‌کند.

رزمندگان حشد شعبی به جمله «آمده‌ایم نا بمانیم» واکنش نشان دادند و می‌گفتند که همین جمله را داعشی‌ها بر دیوار شهر‌هایی که تسخیر کرده بودند، نوشته بودند.

بازدید رزمندگان حشد شعبی از موزه دفاع مقدس خرمشهر

مرکز فرهنگی خرمشهر دارای چهار سالن مقاومت، اشغال، آزادسازی و بازسازی خرمشهر است که هر بخش گوشه‌هایی از حماسه آن دوران را نشان می‌دهد.

همچنین در این مرکز فرهنگی، آثار به جامانده از سرداران شهید حماسه مقاومت خرمشهر همچون سید محمدعلی جهان‌آرا، عبدالرضا موسوی، از فرماندهان سپاه خرمشهر و دیگر شهدای ارتش و سپاه و نیز ادوات نظامی آن دوران به نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام/ ۴۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار