ما توانستیم ۱۸۵/ سعید رشتیان در گفت‌وگو با دفاع پرس:

لزوم استفاده از ظرفیت مناطق عملیاتی برای تولید فیلم مستند/ راهیان نور می‌تواند مدلی برای سفرهای معنوی باشد

مستندساز کشورمان با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت بومی مناطق عملیاتی برای تولید فیلم مستند گفت: راهیان نور می‌تواند مدلی برای سفرهای معنوی باشد.
کد خبر: ۲۸۳۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷ - 17March 2018

راهیان نور می‌تواند مدلی برای سفرهای معنوی باشد/ لزوم استفاده از ظرفیت بومی خوزستان برای تولید فیلم مستند«سعید رشتیان» تهیه کننده فیلم مستند در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، با بیان اینکه اولین سفر راهیان نور خود را در قالب کاروان هنرمندان تجربه می‌کنم، اظهار داشت: خاطرات رزمندگان بومی خوزستان در گلزار شهدای آبادان چندین ایده ساخت مستند به من داد.

وی گفت: با برگزاری یک سری دوره‌های آموزشی مستند با نظارت اساتید می‌توانیم امکانی ایجاد کنیم تا علاقه‌مندان فیلم‌سازی با یک سری آموزش‌های کلی و کارگاهی تحت نظارت باتجربه‌های مستندسازی تولیدات مستند دفاع مقدس را در خوزستان و مناطق جنگی شروع کنند.

این تهیه کننده فیلم مستند تاکید کرد: بهترین ظرفیت برای نشان دادن ناگفته‌های جنگ در قالب مستند، بهره‌گرفتن از نیروهای بومی این مناطق است.

رشتیان افزود: خاصیت سفر راهیان نور این است که فضای متفاوتی را نسبت به سفرهای انفرادی به وجود می‌آورد. سفرهایی که صرفاً سفر کاری هستند، معمولاً خروجی مناسبی ندارند در حالی که می‌توان بهره‌وری بیشتری از آن داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر در پایان سفر راهیان نور از هنرمندانی که در قالب کاروان در این مناطق حضور دارند، درباره ساخت مستندات نظرخواهی کنند، فکر می‌کنم پیشنهاداتی مطرح شود که مبدل به همکاری شود.

عضو خانه مستند بیان کرد: راهیان نور می‌تواند مدلی برای سفرهای معنوی باشد. راویان بومی با بیان خاطرات دفاع مقدس احساسات خوبی را در مخاطبین به وجود می‌آورند که می‌تواند آغاز فعالیت‌های هنری خوبی باشد، راهیان نور سفر بسیار خوبی است.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها