مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس:

راهیان نور بزرگ‌ترین و ارزشمندترین حرکت فرهنگی ملی است

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس گفت: کاروان‌های راهیان نور یکی از حرکت‌های ارزشمند و بزرگ فرهنگی در سطح ملی است که با شعار «ما توانسته‌ایم» ارزش‌های دفاع مقدس را سینه به سینه نشر می‌دهند.
کد خبر: ۲۸۳۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷ - 17March 2018

راهیان نور بزرگ ترین و ارزشمندترین همایش فرهنگی ملی استبه گزارش دفاع پرس از شیراز، سرهنگ پاسدار «حمیدرضا گرامی» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس در برنامه‌ای تلویزیونی ضمن تشریح فعالیت‌های کاروان‌های راهیان نور، اظهار داشت: با یاری خدا و رهبری حضرت امام خمینی و به کارگیری ظرفیت ها، در طول ۸ سال دفاع مقدس پیروز میدان بودیم و اکنون بعد از دفاع مقدس نیز با حرکت کاروان های راهیان نور و رهاورد این سفرها در تداوم راه انقلاب می­ کوشیم.

گرامی گفت: حرکت کاروان های راهیان نور چند منظوره است که یک مورد آن، ره‌آورد سفرها و تاثیر آن در قشرهای مختلف و بخصوص جوانان و نوجوانان است و ما تلاش داریم این حرکت ارزشمند ملی که در ثبات و تداوم انقلاب و راه شهدا نقش به سزایی دارد، هر چه بهتر و باشکوه‌تر ترویج دهیم.

مدیر‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان فارس ادامه داد: اعزام کاروان‌های راهیان نور همه ساله از ایام تابستان در مناطق غرب و از مهرماه در منطقه جنوب شروع می‌شود و اوج این سفرها در اسفندماه است که از گروه‌های مختلف اعم از دانش آموزی، دانشجویی، اصناف و اقشار مردم به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند و با توان و مدیریت خوب سپاه فجر در استان فارس و اهواز و ناحیه مقاومت‌ها، مقرها و محل هایی مهیا می شود تا در مدت ۳ تا ۶ روز از محل هایی که خون پاک پاک‌ترین انسان‌های این مرز و بوم برای دفاع و صیانت از انقلاب، اسلام و وطن ریخته شده، بازدید صورت گیرد.

گرامی خاطرنشان کرد: استان فارس سالیانه به طور میانگین ۸۰ هزار نفر به مناطق عملیاتی جبهه های جنوب و غرب کشور اعزام دارد که این کاروان ها در طول این سفر از یادمان های والفجر ۸، شلمچه، فکه، هویزه، اروند، کانال کمیل، طلائیه، دهلاویه و… بازدید می‌کنند و در این سفر از همان ابتدای حرکت که کاروان‌ها بدرقه می شوند، راویان و مبلغان در بین آنها حضور دارند و به بحث روایتگری و آماده سازی این راهیان دیار نور می‌پردازند.

این مسئول در بحث اعزام این کاروان ها نیز اشاره کرد و گفت: اعزام کاروان‌ ها به صورت قرارگاهی مدیریت می شود که ریاست آن به عهده استانداری و اعضا و دبیری اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان فارس است.

وی در پایان تصریح کرد: انجمن راویان و راهیان نور  نیز در راستاج ترویج فرهنگ جهاد و شهادت در اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس راه اندازی شده که در بحث روایت گری، پرده خوانی و آموزش راویان فعالیت دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها