مشق عشق/3

شهدا وارستگان کوی حق بودند

یکی از دانشجویان درس آشنایی با مبانی دفاع مقدس در دلنوشته‌ای برداشت خود را از فراگیری این درس اینگونه بیان می‌کند: چه قدر شهیدان سرداران و سربازان و فرماندهان جنگ ما با عظمت و بزرگوار بوده و به درجه‌ای از ایثار و شهود رسیده بودند که دست از جان خود شسته و به میدان‌ها آمدند و وارستگان کوی حق شدند.
کد خبر: ۲۸۳۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳ - 23March 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از استان مرکزی، مدت زمان کمی از شکل‌گیری انقلاب اسلامی می‌‌گذشت که در آخرین روز از شهریور ماه سال 59 صدای پوتین‌های متجاوزان از شهرهای مرزی کشور شنیده شد و با پرتاب نخستین تیر از سوی رژیم بعثی ناقوس جنگ به صدا در آمد.

با شکل‌گیری انقلاب اسلامی دشمن تمامی تلاش خود را به کار گرفت تا با هر اقدامی این نهال تازه رشد یافته از ریشه ساقط کرده و به نابودی بکشانند ازاین رو با راه اندازی جنگی نابرابر و مشارکت بیش از 80 کشور در تامین صلاح و تجهیزات سعی کردند که بار دیگر بساط فرمانروایی و حکمرانی خود را در سرزمین پارسی بگسترانند.

تاریخ هرگز فراموش نخواهد کرد که چگونه زنان و مردان غیور این سرزمین با جان و مال خود در مقابل این زیاده خواهی و دست درازی ایستادگی کرده و نگذاشتند حتی یک وجب از خاک این مرز پرگوهر به چنگال دشمن بیفتد.

چه بسیار پدرانی که با بوسیدن پیشانی نوزدانشان راهی میدان نبرد شدند و قنداقه تفنگ‌هایشان را به جای فرزند دلبندشان به آغوش کشیدند.

چه بسیار مادرانی که زینب‌وار پسران رشید و بلند قامتشان را با قرآن بدرقه مسیر آتش و خمپاره کردند و سال ها بعد با همان قرآن برای استقبال از چند تکه استخوان به دیدنشان آمدند.

چه همسران استوار و محکمی که شرط ازدواجشان را پاسداری از حریم آب و خاک و ناموس بنا کردند و با دستان خود بند پوتین مردانشان را بستند.

حالا نزدیک به 30 سال می‌گذرد حتی یک وجب هم از خاک کشورمان در دست دشمن نیست و اقتدار و عزتمندمان در گرو خون‌های ریخته شده هزاران جوان فزونی یافته است.

نسل امروز و فرداها باید بداند وقتی می‌گوییم 8 سال جنگ تحمیلی، وقتی می‌گوییم دشمن متجاوز، وقتی می‌گوییم شهید، وقتی می‌گوییم جانباز هر کدام از این‌‌ها تنها واژه نیستند بلکه هزاران حرف را در دل خود جای داده‌اند و هر کدامشان روایتگر برگی عظیم از این تاریخ هستند.

متن زیر بازخوردی از درس آشنایی با مبانی دفاع مقدس است که توسط یکی از دانشجویان نوشته شده که با هم می‌خوانیم:

با اینکه سالها درس خواندیم ولی از تاریخ کشورمان و بلاهایی که بر سرش آمده بی‌اطلاع هستیم چرا که هیچ وقت به دنبال این نبودیم که بفهمیم و بدانیم واقعا ایران عزیزمان چه سرگذشتی داشته است.

من با اینکه دایی‌ام شهید شده ولی هیچ وقت انگیزه‌ای در من ایجاد نشده که در مورد دفاع مقدس تحقیق کنم اما با سفر راهیان نور و حضور در جنوب با خود گفتم خدایا من چه قدر غافل بودم که تاکنون چیزی نمی دانستم.

چه قدر شهیدان سرداران و سربازان و فرماندهان جنگ ما چه قدر با عظمت و بزرگوار بودند و به درجه‌ای از ایثار و شهود رسیده بودند که دست از جان خود شسته و به میدان‌ها آمدند و وارستگان کوی حق شدند.

من از کلاس دفاع مقدس بسیار استفاده کردم و در مورد بیشتر عملیات های انجام شده در دفاع مقدس اطلاعات کسب کردم و برای من تاثیر گذاشت.

شهدا وارستگان کوی حق بودند

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها