رئیس ستادکل نیروهای مسلح روسیه:

آمریکا در تدارک حمله موشکی به سوریه است

سرگئی رودسکوی گفت: آمریکا در تدارک حمله موشکی به سوریه از ناوهای خود مستقر در دریای مدیترانه، خلیج فارس و دریای سرخ است.
کد خبر: ۲۸۳۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱ - 17March 2018

آمریکا در تدارک حمله موشکی به سوریه استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه اظهار داشت: تحرکات گروه های نظامی آموزش دیده توسط آمریکا با استفاده از سلاح های شیمیایی به دنبال بهانه ای برای حمله آمریکا به سوریه هستند و مسکو اقدامات پیشگیرانه مرتبط را در این خصوص انجام می دهد.

«سرگئی رودسکوی» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه گفت: شواهدی برای آمادگی در جهت حمله احتمالی وجود دارد. معلوم نیست که آمریکایی ها به دنبال حمایت از چه کسانی هستند، تروریست های جبهه النصره یا شرکای آنها در غوطه شرقی.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح سوریه اعلام کرد: آمریکا به دنبال حمله نظامی به اهداف دولتی با موشک است. آمریکا به دنبال حمله با موشک های بالدار از ناوهای خود در بخش شرقی دریای مدیترانه، دریای سرخ و خلیج فارس است.

وی افزود: نظامیان جبهه النصره همراه با کلاه سفیدها در حال طراحی یک  حمله شیمیایی در منطقه الغبیت و کلب لوسا در ۲۵ کیلومتری شمال غربی ادلب هستند و ۲۰ کانتینر گاز کلر در اختیار آنها قرار دارد. آنها تحت پوشش محموله های کمک های انسانی به مواد شیمایی برای ساخت سلاح شیمیایی دست یافته اند.

روسکوی بیان کرد: بیش از ۴۴ هزار نفر غوطه را ترک کرده اند و ۲۷ هزار نفر از صبح امروز این منطقه را ترک کرده اند. نمایندگان سازمان ملل در خارج بیرون بردن غیرنظامیان از غوطه شرقی دمشق مشارکت می کنند.

منبع: مهر

نظر شما
پربیننده ها