رونمایی از تندیس بسیجی فداکار «محمد اسماعیلی‌سزاری» در اندیمشک

همایش «روایت یک ایثار» با هدف گرامیداشت بسیجی فداکار «محمد اسماعیلی‌سزاری» در تالار شهید مطهری اندیمشک برگزار شد.
کد خبر: ۲۸۳۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۹ - 17March 2018

از تندیس بسیجی فداکار«محمد اسماعیلی سزاری» در اندیمشک رونمایی شدبه گزارش دفاع پرس از خوزستان، عصر امروز (شنبه) با حضور جمعی از مسئولان محلی و استانی، همایش «روایت یک ایثار» با هدف گرامیداشت بسیجی فداکار «محمد اسماعیلی سزاری» در تالار شهید مطهری اندیمشک برگزار شد.

در پایان این مراسم، ضمن پخش مستند این بسیجی فداکار تندیس «محمد اسماعیلی سزاری» رونمایی و از شهدای راه آهن کشور تقدیر و پس از آن نیز از نویسندگان کتاب «آبراه تبوک» تجلیل شد.

«محمد اسماعیلی سزاری» در سال 1316 در روستای سزار (90 کیلومتری بین ایستگاه‌های شهبازان و تله زنگ) در خانواده‌ای مؤمن به دنیا آمد و پس از آن در سال 1360 در اداره خط را آهن لرستان مشغول به کار شد.

در تاریخ 25 اسفند سال 65 در حالی که هوا به شدت بارانی بود، این بسیجی فداکار در محل کار خود بین ایستگاه‌های راه آهن تله زنگ و شهبازان حضور پیدا می‌کند. پس از حضور وی با حادثه ریزش کوه و مسدود شدن ریل قطار مواجه می‌شود و در کم‌ترین زمان ممکن، اقدامات لازم را طبق مقررات راه آهن انجام می‌دهد، اما در همین زمان از سمت دیگر قطاری پدیدار می‌شود و بسیجی فداکار «محمد اسماعیلی سزاری» با روشن کردن فانوس و اقدامات لازم از بروز سانحه خطرناک و سقوط قطاری که بیش از 700 رزمنده عملیات والفجر 8 را در خود جای داده جلوگیری می‌کند.

پس از این حادثه، بسیجی فداکار «محمد اسماعیلی سزاری» که از کارکنان راه آهن است به علت برخورد با قطار جان خود را از دست می‌دهد و نامش برای همیشه در بین مردم این منطقه جاودانه می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار