مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

فرهنگ دفاع مقدس ناب‌ترین تفکر در پیروزی و موفقیت ایران اسلامی است

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان گفت: ناب‌ترین تفکر در پیروزی و موفقیت ایران اسلامی، فرهنگ دفاع مقدس است و همه ما باید تلاش کنیم این فرهنگ ناب مقدس را زنده نگه داریم و نشر دهیم.
کد خبر: ۲۸۳۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳ - 18March 2018

فرهنگ دفاع مقدس ناب ترین تفکر در  پیروزی و موفقیت ایران اسلامیبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از سمنان، سردار «حسن حسن‌زاده» فرمانده سپاه استان سمنان با سرهنگ «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سمنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار سرهنگ سلامی اظهار داشت: امروز هر تلاشی که در جامعه جهت  نشر و ترویج ارزش های انقلاب و دفاع مقدس انجام می شود نوعی جهاد مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سمنان افزود: در دوران دفاع مقدس ملت ایران در کنار همه دشمنان انقلاب و اسلام قرار گرفته و با اتکا به ایمان، وحدت، انسجام و پیروی از ولایت فقیه و امام بزرگوار پیروزی‌های بزرگ در تاریخ کشور ما رقم زد که می‌تواند رمز پیروزی ملت ایران در همه صحنه‌ها مواجهه با دشمن در طول تاریخ باشد.

وی با توجه به اینکه مقام معظم رهبری تاکید داشتند «دفاع مقدس یک گنج است که باید تاریخ ما را تغذیه کند» بیان داشت: ما باید به تمام آن چه در آن مقطع تاریخی اتفاق افتاد که برگرفته از عزت، اقتدار انقلاب اسلامی و مجاهدت‌های مخلصانه جوانان آن دوران که شجاعانه جنگیدند و مقاومت کردند را ثبت و به نسل آینده انتقال دهیم.

این مسئول گفت: ناب‌ترین تفکر در پیروزی و موفقیت ایران اسلامی، فرهنگ دفاع مقدس است و همه ما باید تلاش کنیم این فرهنگ ناب مقدس را زنده نگه داریم و نشر دهیم.

سلامی در خصوص نقش یگان های نظامی افزود: یگان های نظامی دراستان نقش اساسی را در دوران دفاع مقدس به عهده داشتند که باید تمامی آنها ثبت  شود و در تاریخ  دفاع مقدس به عنوان بزرگترین افتخارات این استان اعلام شود.

وی خاطرنشان کرد: کار دایرة‌المعارف دفاع مقدس استان یک کار علمی بزرگ، ماندگار و تاثیرگذار در استان است و باید با روحیه بسیجی  و بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت های استان برای جمع آوری و مستندسازی آثار و اسناد دوران دفاع مقدس و محتوای دایرة‌المعارف استان بهترین کار را ارائه کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سمنان گفت: اقشار مختلف بسیج در استان با جمع آوری اسناد و مدارک دوران دفاع مقدس باید نقش خود را در تدوین  دایرةالمعارف و دانشنامه استانی به خوبی ایفا کند تا یک سند و مدال افتخار برای هر قشر ثبت شود.

سلامی تاکید  کرد: همه حماسه های جبهه های مقاومت امروز در دنیا برگرفته از حماسه دفاع و روحیه حماسی رزمندگان و شهدای گرانقدر آن دوران است.

در ادامه این دیدار مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گزارشی از برنامه‌های اجرا شده در معاونت‌های اداره‌کل را ارائه داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار