مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی خبر داد؛

فعالیت 160 تشکل مردم‌نهاد در خراسان شمالی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی از فعالیت 160 تشکل مردم‌نهاد در این استان خبر داد.
کد خبر: ۲۸۴۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱ - 18March 2018

فعالیت 160 تشکل مردم نهاد در خراسان شمالیبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بجنورد، سرهنگ «احیاءمحمد امیری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی در همایش سازمان‌های مردم نهاد دفاع مقدس اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش تشکیل گروه‌هایی تحت عنوان تشکل‌های مردم نهاد فعال در حوزه دفاع مقدس و ساماندهی کردن آن است.

وی استفاده بیشتر از ظرفیت‌های مردمی، بسترسازی برای مردمی کردن هر چه بیشتر ماموریت‌های حفظ آثار دفاع مقدس، سپردن بخشی از وظایف قابل واگذاری بنیاد حفظ آثار به برخی از تشکل های مردم نهاد، سازماندهی فعالیت متفرقه علاقمندان به حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و همچنین بهره بردن از وجود ایثارگران و شاهدان دفاع مقدس را از دیگر اهداف این جلسه عنوان کرد.

امیری با بیان اینکه در خراسان شمالی 160 تشکل مردم نهاد فعال هستند، افزود: بیشتر این تشکل ها دارای مجوز هستند و تشکل هایی که مجوز ندارند از طریق استانداری این مجوز را دریافت می کنند.

وی دفاع مقدس را از مهمترین رویدادهای کشور دانست و عنوان کرد: اگر دفاع مقدس نبود ما در این موقعیت و آرامش نبودیم بنابراین لازم است برای نسل آینده و نسل حاضر اقداماتی که در آن دوران انجام گرفته توسط افرادی که در دفاع مقدس حضور داشتند شکافته شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی بیان داشت: اقدامات خوبی در حوزه دفاع مقدس انجام گرفته به عنوان مثال در جهت حفظ آثار حدود 28 هزار سند جمع آوری شده که شامل وصیت‌نامه، احکام ماموریت ها، دست خط شهدا و خاطرات آنان است.

این مسئول با بیان اینکه تاکنون در خراسان شمالی 220 عنوان کتاب به چاپ رسیده است، گفت: با توجه به اینکه در استان 3 هزار شهید دفاع مقدس و 8 شهید مدافع حرم داریم این تعداد کتاب چاپ شده اندک است و باید حداقل 3 هزار کتاب به چاپ برسانیم که فعالیت های خوبی تاکنون صورت گرفته ولی باید افزایش پیدا کند.

امیری یادآور شد: بنا داریم بعد از پایان این جلسه با مسئولین ستادها و مجموعه های مردم نهاد جلساتی در قالب جلسات اندیشه ورز تشکیل دهیم و پیشنهادات و نظرات این افراد را دریافت کنیم و بخشی از برنامه‌های حفظ آثار را به آن ها واگذار کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی با اشاره به اینکه در استان تعداد نویسنده و ویراستار اندک است، گفت: بنا داریم در آینده آموزش ویراستاری و نویسندگی را برای تشکل های مردم نهاد برگزار کنیم.

«وحید کریمی» مدیر تشکل های مردم نهاد اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: ایجاد تشکل های مردم نهاد و سمن های فرهنگی بهترین ظرفیت در انتقال فرهنگ دفاع مقدس به تمامی سطوح اقشار جامعه است.

به گزارش دفاع پرس، در این همایش ستادهای فعال یادواره‌های شهدا، بسیح دانشجویی، بسیج فرهنگیان، بسیج طلاب، دوره‌های قرآنی فعال در حوزه‌های فرهنگی، ستاد مردمی توسعه استان، موسسه آموزشی نهج البلاغه، زنان پشتیبانی جنگ، هیئت رزمندگان، کانون یادگاران شاهد، فعالین فرهنگی مجموعه امامزاده سید عباس (ع)، بسیج رسانه، کانون بازنشستگان ناجا و سپاه و ارتش، حلقه های صالحین، بنیاد مهدویت، ستاد امر به معروف و نهی از منکر و غیره حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار