رئیس کل دادگستری خراسان شمالی:

دفاع مقدس پدیده‌ای در دل انقلاب و نظام ما است

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: دفاع مقدس پدیده‌ای در دل انقلاب و نظام ما است که حقیقتاً بی‌نظیر و بی‌بدیل است.
کد خبر: ۲۸۴۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵ - 18March 2018

دفاع مقدس یک پدیده‌ای در دل انقلاب و نظام ما استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بجنورد، حجت‌الاسلام «اسدالله جعفری» رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در همایش سازمان‌های مردم نهاد دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس پدیده‌ای در دل انقلاب و نظام ما است که حقیقتا بی‌نظیر و بی‌بدیل است.

وی افزود: به اندازه‌ای از ناحیه دفاع مقدس برکات، آثار، ارزش‌ها و دستاوردهای مهم نصیب کشور ما شده که در هیچ زمینه دیگری این برکات را نداشتیم و بیش از 100 مورد از برکات سیاسی، اجتماعی و غیره را تنها می توان در کلام مقام معظم رهبری پیدا کرد.

جعفری بیان داشت: اولین نکته‌ای که در حوزه دفاع مقدس باید به آن توجه کنیم شناخت و شناساندن این پدیده به صورت واقعی است، جنگ تحمیلی تنها یک جنگ نیست بلکه یک دفاع است، دفاع از آرمان های دینی و دفاع از کیان و سرزمین خود است.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با بیان اینکه در راستای حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس باید دولتمردان، مسئولین و همچنین مردم با یکدیگر همکاری کنند، افزود:  پشتیبانی تدارکاتی و مالی لازم در حوزه دفاع مقدس و نشر ارزش‌ها را باید دولت انجام دهد چون مردم هر آنچه که مربوط به دفاع مقدس، شهدا، فرهنگ و ایثار باشد تمام قد در میدان هستند.

وی عنوان کرد: در جهت ترویج و نشر دستاوردهای دفاع مقدس در مقام تالیف، تدریس، برگزاری یادواره‌ها و گرامیداشت مناسبت‌ها باید اقدامات بسیاری انجام شود چون اثر بخشی این محورها موثرتر از سایر موارد است و به تعبیر مقام معظم رهبری اگر توانستیم فضای جامعه را با یاد شهدا زنده کنیم آن زمان است که در برابر هجمه‌های دشمن بیمه می‌شویم.

جعفری ادامه داد: اگر در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ضعیف عمل کنیم در بسیاری از موارد دچار چالش می‌شویم آن موقع است که اشرافی‌گری به عنوان سم مهلک بر پیکره نظام مانند ویروس عمل می‌کند و ظلم و بی‌عدالتی خود را نشان می دهد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی عنوان کرد: از دیگر نکاتی که باید به آن توجه کنیم دفاع از ارزش‌های دفاع مقدس در برابر شبهات و تحریف‌ها و دفاع از مظلومیت مجاهدین فی سبیل الله و افرادی که این حماسه بزرگ را خلق کردند، است.

وی خطاب به مسئولین تشکل های مردم نهاد گفت: باید یاران و طرفداران ارزش‌های دفاع مقدس را تکثیر کنید و سنگربانان جدید برای این سنگر بسازید و مکتب ایثار و شهادت را نسل به نسل منتقل کنید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار