روحانی در جمع خبرنگاران:

سال آینده برای بافت‌های فرسوده حرکت جدیدی را آغاز خواهیم کرد

رئیس جمهور گفت: کشور ما در مقایسه با رشد و توسعه کشورهای دیگر یا حتی کشورهای در حال توسعه و نوظهور شرایط مناسبی دارد.
کد خبر: ۲۸۴۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲ - 18March 2018

سال آینده در بافت فرسوده حرکت جدیدی را آغاز خواهیم کردبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور امروز (یکشنبه 27 اسفندماه) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایرانیان بهترین فصل و روز را به عنوان جشن نوروز و آغاز سال جدید خود انتخاب کرده‌اند و از سوی دیگر، همواره دین اسلام، جشن ملی ایرانیان را مورد تأیید قرار داده است.

وی اضافه کرد: ایرانیان بعد از اسلام ذوق مضاعفی به خرج داده و هویت ملی خود را با هویت دینی تلفیق کردند و در زمان تحویل سال با اجتماع در مراکز دینی، دست نیاز و دعا به سوی خداوند بلند می‌کنند و پس از آن، دست اخوت و برادری به یکدیگر می‌دهند.

رئیس جمهور گفت: اخوت، دوستی، احترام به بزرگتر و شادکردن کودکان و نوجوانان و مسافرت از جمله سنت‌های حسنه‌ای است که هم با اهداف عالیه اسلام و هم با آداب و رسوم ایرانیان منطبق است. 

روحانی در ادامه با اشاره به موفقیت‌ها و دستاوردهای سال جاری گفت: در سال 96 حماسه‌های بزرگی از طرف ملت ایران آفریده شد که می‌توان به حماسه حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها و همچنین حضور پرشور در تمام صحنه‌هایی که به‌عنوان روزهای ملی و دینی شناخته می‌شود، اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در طول سال جاری، ملت ایران پیشرفت‌ها و گام‌های بسیار مهمی برداشتند، تصریح کرد: آنچه مردم در انتخابات اردیبهشت‌ماه از ما می‌خواستند، مسأله اشتغال و مهار بیکاری بود و بر اساس اقداماتی که انجام شده است، آمار شاغلین در فصل پاییز امسال از 22 میلیون و 300 هزار نفر به حدود 23 میلیون و 300 هزار نفر افزایش یافته است و این بدان معناست که در پاییز 96 نسبت به پاییز سال قبل از آن، حدود 960 هزار شغل ایجاد شده که نشان می‌دهد در مسیر اشتغال‌زایی تلاش‌های خوبی انجام شده اما باید همچنان بر تلاش‌ها و اقدامات خود اضافه کنیم.

روحانی تاکید کرد: در سال 96 رقم تورم برای دومین مرتبه، تک رقمی شد و این از وعده‌هایی بود که در روزهای آغازین دولت یازدهم به مردم داده بودیم. 

وی ادامه داد: همچنین میزان سرمایه‌گذاری که در سال‌های گذشته منفی بود، در سال 96 سرمایه‌گذاری مثبت شد و این به معنای تحرک در زمینه اقتصادی است. در مجموع رشد اقتصادی در 4 سال گذشته به طور متوسط 4.8 بوده است؛ این در حالی است که رشد اقتصادی دنیا حدود 2.5 بود و این نیز نشان می‌دهد که کشور در مسیر توسعه و رشد در حال حرکت است.

روحانی با بیان اینکه در مجموع شاهد حرکت مثبتی در همه بخش‌های کشور هستیم اظهار داشت: در بخش‌های مختلف، رکوردهای خوبی به دست آورده‌ایم؛ به نحوی که در حوزه آبیاری تحت فشار و سامانه‌های نوین آبیاری در سال جاری، بیش از سال‌های قبل، شاهد رشد هستیم و در حوزه محصولات کشاورزی، از رقم 97 میلیون تن به 127 میلیون تن رسیده‌ایم.

وی با اشاره به رونق در بخش مسکن در سال 96 اظهار داشت: در سال‌های قبل، در بخش مسکن، رشد منفی داشتیم اما در سال 96 مثبت شد. در سه، چهار ماهه پایانی سال 96 ، فروش مسکن در تهران 19 درصد نسبت به مشابه سال 95 افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: سال آینده در بافت فرسوده حرکت جدیدی را آغاز خواهیم کرد که البته از دهه فجر امسال، این اقدام شروع شد و ادامه خواهد داشت.    

روحانی با اشاره به برنامه دولت در بخش محیط زیست گفت: در بخش محیط زیست، گام‌های خوبی برخواهیم داشت که یکی از آن‌ها، نوسازی حمل و نقل درون شهری و بین شهری است.

وی با اشاره به لزوم تحقق عدالت در کشور اظهار داشت: کشور ما در مقایسه با رشد و توسعه کشورهای دیگر یا حتی کشورهای در حال توسعه و نوظهور، شرایط مناسبی دارد. از نظر عدالت قدم‌های خوبی برداشته شده که باید تکمیل شود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار