«فتح الله گولن» مدارس سنگال را به تعطیلی کشاند

دولت سنگال بیش از 12 مدرسه مرتبط با فتح‌الله گولن را تعطیل کرده است، اقدامی که در واقع نشانگر نفوذ فزاینده ترکیه در این کشور غرب آفریقاست.
کد خبر: ۲۸۴۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴ - 18March 2018

فتح الله گولن مدارس سنگال را به تعطیلی کشاندبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، همزمان با اقدام ترکیه برای کاهش نفوذ فتح الله گولن که دولت ترکیه وی را تروریست می‌داند، حدود سه هزار کودک در سنگال تحت تاثیر این اقدام و تعطیلی این مدارس قرار گرفتند.

این مدارس که سال گذشته تعطیل شدند مرتبط با جنبش وابسته به فتح الله گولن هستند؛ که در تبعید در آمریکا به سر می‌برد و دولت ترکیه وی را به دست داشتن در کودتای نافرجام 2016 ترکیه متهم می‌کند.

این موضوع محور دیدار رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از منطقه غرب آفریقا قرار گرفت. اردوغان اخیرا از کشور‌های الجزایر، موریتانی، سنگال و مالی دیدن و با مقامات بلند پایه این کشور‌ها دیدار و گفت‌وگو کرد. اردوغان در این سفر از مقامات این کشور‌ها برای بستن مدارس مرتبط با گولن قدردانی کرد.

امری جالیسکان از محققان امور ترکیه و روابط آفریقا در دانشگاه آکسفورد در این خصوص اظهار داشت: تعطیلی این مدارس در آفریقا به عنوان گام مثبتی در مقابله با گولن قلمداد خواهد شد.

وی گفت: ترکیه به حمایت کشور‌های آفریقایی و دیگر کشور‌ها در سازمان ملل متحد نیاز دارد.

به گزارش آسوشیتدپرس از داکار، اما این مدارس تنها بخشی از تلاش‌های ترکیه برای تقویت جای پای خود در آفریقا است. ترکیه همچنین سفارتخانه‌های خود را در آفریقا از 12 سفارتخانه در سال 2003 به 41 سفارتخانه در حال حاضر افزایش داده است.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار