فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان:

همه تحرکات آمریکایی‌ها رصد می‌شود/ برقراری امنیت؛ راهبرد ایران در منطقه خلیج فارس

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان گفت: امروز نیروی دریایی آمریکا جرات وارد شدن به آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران را ندارد زیرا تمام تحرکات آنها کاملا تحت کنترل و رصد است.
کد خبر: ۲۸۴۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۳ - 18March 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از بندرعباس، سردار رضا ترابی در مراسم گرامیداشت راهیان‌نور دریایی شهدای خلیج فارس اظهار داشت: آمریکای ها امروز از توان دفاعی نیروی دریایی ارتش و سپاه وحشت دارند زیرا این توان حتی در یکسال اخیر قابل مقایسه با سال های گذشته نیست.

وی ادامه داد: عمده تجهیزات ما در دوران دفاع مقدس وارداتی بود که با زحمت زیاد و به صورت محدود وارد می شد اما امروز ما خودمان خودکفا شده ایم و به لحاظ تعداد و نوع آن ها حتی قابل مقایسه با سال های گذشته نیست.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان یادآور شد: تجهیزاتی که نیروهای مسلح ما در زمینه دریایی، زمینی و هوایی کاملا بومی است و از توان داخلی در این عرصه استفاده می شود.

سردار ترابی راهبرد نظامی ایران در منطقه خلیج فارس را برقراری امنیت و ایجاد صلح در منطقه دانست و افزود: این راهبردها با رعایت خطوط قرمزها انجام می گیرد و ما اعتقاد داریم بخاطر رضایت تعدادی از کشورهای زورگو از خون شهدایمان یک قدم عقب نشینی نمی کنیم.

وی همچنین به اهمیت تنگه هرمز به عنوان شاهراه اقتصادی و استراتژیک دنیا اشاره کرد و بیان داشت: 60 درصد از انرژی کشورهای اروپایی و منطقه از مسیر این تنگه استراتژیک هرمز تامین می شود.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان از لارک و قشم و هرمز به عنوان سپر دفاعی این تنگه نام برد و خاطرنشان کرد: تنگه هرمز شاهراه عبور 24 ساعته شناورهای بین‌المللی در خلیج فارس عبور است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها