مدیرکل حفظ آثار ‌و‌ نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان:

دستگاه‌ها در حوزه فرهنگی قوی‌تر وارد شوند/ لزوم احداث کتابخانه تخصصی دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار ‌و‌ نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان عقب‌ماندگی فرهنگی در این استان را یکی از دغدغه‌های جدی از جمله در حوزه دفاع‌ مقدس دانست و گفت: دستگاه‌ها باید در حوزه فرهنگی شجاع‌تر و قوی‌تر وارد شد.
کد خبر: ۲۸۴۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴ - 18March 2018

به گزارش خبرنگار دفاع‌ پرس از بندرعباس، سردار حبیب‌الله میرزایی در نشست با اعضای شورای شهر بندرعباس احترام و بزرگداشت به یادمان کشته‌های سربازان کشورهای اروپایی را یکی از امتیازهای مثبت این کشورها به پیشینیانشان دانست و اظهار کرد: هرملتی اگر به پیشینیه خود افتخار کرد رشد می‌کند اما اگر این سرمایه ها را فراموش کرد و دچار سستی شد از نظر پیشرفت‌های مادی و معنوی عقب می ماند.

وی از هشت سال دفاع مقدس به عنوان دوران طلایی در نظام جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و افزود: انسان های بزرگی در این دوران زندگی کردند و در جنگ به شهادت رسیدند که یکی از این انسان‌های بزرگ شهید حسین فهمیده نوجوان سیزده ساله بود.

مدیرکل حفظ آثار ‌و‌ نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ افزود: رهبرانقلاب برشناحت، قدردانی و انتشار فرهنگ جهاد و شهادت تاکید جدی دارند بنابراین تا زمانی یاد این انسان‌های شرافتمند را زنده نگه داریم و با این روحیه از پیشینیان خود یاد کنیم پیروز خواهیم بود درغیر اینصورت کشور و ملت ما آسیب می‌بینند.

سردار میرزایی در ادامه عقب‌ماندگی فرهنگی در استان هرمزگان را یکی از دغدغه‌های جدی از جمله در حوزه دفاع‌مقدس دانست و ابراز کرد: وجود هنرمندان و شاعران دغدغه‌مند در حوزه فرهنگی در این استان کم نیست اما انتظاری که در این حوزه‌ها می‌رود بیشتر از وضع موجود است.

وی با بیان اینکه در استان هرمزگان باید در حوزه فرهنگی شجاع‌تر و قوی‌تر وارد شد، گفت: یکی از رسالت‌های مهم اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس احداث یادمان‌های شهدای گمنام است که خوشبختانه این اداره کل تاکنون تلاش‌های زیادی داشته است.

مدیرکل حفظ آثار ‌و‌ نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان بر لزوم معرفی شهدا با احداث تندیس شهیدان در ورودی شهر تاکید کرد و بیان داشت: در استان شهیدانی چون سردار شهید علی حاجبی داریم که سردار سلیمانی از وی به نیکی یاد کرده است. 

میرزایی گفت: نمایش نمادهای دفاع‌مقدس از جمله تندیش شهدا در نقطه ورودی شهر یکی از برنامه‌های مهم این اداره کل با کمک دستگاه‌های مختلف بخصوص شهرداری است که باید توجه ویژه داشت.

وی یکی از ضعف‌های جدی در حوزه فرهنگی استان هرمزگان را تجمیع نشدن آثار فرهنگی و نبود هم‌افزایی ارگان های فرهنگی دانست و افزود: یکی از برنامه‌های مهم حوزه هنری، ارشاد، سپاه همه این‌ها چاپ و نشر کتاب است اما باید برای تجمیع کتاب‌های دفاع مقدس یک کتابخانه تخصصی این حوزه احداث شود.

مدیرکل حفظ آثار ‌و‌ نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان احداث کتابخانه تخصصی دفاع مقدس و احداث یادمان‌های شهدا را بخشی از طرح‌های مهم فرهنگی این اداره کل در سال‌های آینده عنوان کرد که نیاز به مشارکت تمامی بخش‌های فرهنگی این استان دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار