همراه با شهدا؛

زندگی‌نامه شهيد حسين اصغری

گوشه‌ای از زندگی‌نامه شهيد حسين اصغری یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.
کد خبر: ۲۸۴۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲ - 18March 2018

زندگی نامه شهيد حسين اصغریبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.

شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید حسین اصغری یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید.

شهید حسین اصغری در سال ۱۳۲۶ در روستای مهرآباد از توابع عجب شیر پای به دنیا آمد. دوره ابتدایی را با وجود محرومیت در روستای زادگاهش با موفقیت پشت سر نهاد و سپس به نقده آمده و با شروع انقلاب به صنوف ملت به پا خاسته و مسلمان پیوست و همچون پروانه‌ای به دور شمع انقلاب حضوری عاشقانه یافت و در روز ۲۲ بهمن همگام با مردم مقاوم و سرافراز ایران اسلامی پیروزی خون بر شمشیر و تحقق آرمان‌های ملت بزرگوار ایران را جشن گرفت و در روز ۲۳ بهمن که مردم با شیرینی و دسته گل به استقبال نیرو‌های ژاندارمری آمده بود پاسخ گل را با گلوله دادند.

اهریمن صفتی که حضور شادمانه مردم باعث یأس و دلمردگی وی گشته بود ناگهان سرور مردم را به خون کشید و جمعی از فرزندان رشید انقلاب از جمله این شهید بزرگوار را ددمنشانه به شهادت رساند و پیکر مطهرش با حضور امت خداجوی و حق پرست پس از تشییع در باغ رضوان نقده به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها