دیدار مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم با خانواده شهیدان «میرقیصری»

احمد حسینی همزمان با ایام سی و سومین سالروز شهیدان والامقام «میرقیصری» با خانواده این دو شهید بزرگوار دیدار کرد.
کد خبر: ۲۸۴۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۶ - 18March 2018

دیدار مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم با خانواده شهیدان «میرقیصری»به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، «احمد حسینی» با حضور در منزل شهیدان سید محمد و سید احمد «میرقیصری» به مقام والای این دو شهید بزرگوار و صبر و استقامت خانواده انقلابی آنان ادای احترام کرد.

وی اظهار داشت: زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا مسئولیت همگانی و پرارزش است، زیرا دشمنان با روش‌های مختلف بدنبال این هستند که یاد شهیدان و نور‌های درخشان انقلاب را به فراموشی بسپارند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، عزت و سربلندی امروز کشور را مرهون خون پاک شهیدان دانست و گفت: همه وظیفه داریم با مطالعه وصیت نامه شهیدان راه آنان را ادامه دهیم. 

در این دیدار، برادران شهیدان سید احمد و سید محمد میرقیصری سبک زندگی، سوابق مبارزاتی و نحوه شهادت این دو شهید عزیز را تشریح کرده و از پیشرفت مراحل اجرایی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم اظهار خرسندی نمودند. 

شهید سید احمد میرقیصری متولد ۱۳۴۴ در قم، به عنوان بسیجی به جبهه اعزام شد و در تاریخ ۲۱ اسفند سال ۱۳۶۳ در عملیات بدر، در شرق دجله، بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

شهید سید محمد میرقیصری، متولد سال ۱۳۴۲ در قم بود، وی در اوایل جوانی مدتی با نیرو‌های شهید چمران همکاری می‌کرد، سپس جذب سپاه شد و در ۲۶ اسفند سال ۱۳۶۳ تنها پنج روز پس از شهادت برادرش، در عملیات بدر، در شرق دجله بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید؛ شهید سید محمد میرقیصری در هنگام شهادت، مسئولیت فرماندهی گردان حضرت رسول (ص) لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) را بر عهده داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها