مصطفی بوعذار در گفت‌وگو با دفاع پرس:

فرهنگ راهیان نور با قالب‌های هنری نهادینه می‌شود

مجری طرح برگزاری دومین همایش ملی تئاتر خیابانی راهیان نور گفت: جریان عظیم و مردمی راهیان نور یک فرهنگ جامع در راستای دفاع مقدس است که با قالب‌های هنری همچون هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی و تصویری نهادینه می‌شود.
کد خبر: ۲۸۴۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۷ - 18March 2018

فرهنگ راهیان نور با قالب‌های هنری نهادینه می‌شود«مصطفی بوعذار» مجری طرح برگزاری دومین همایش ملی تئاتر خیابانی راهیان نور «هنر دفاع» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان نسل جوان اظهار داشت: جریان عظیم و مردمی راهیان نور یک فرهنگ جامع در راستای دفاع مقدس است که با قالب‌های هنری همچون هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی و تصویری نهادینه شود.

این هنرمند هنرهای نمایشی افزود: برنامه‌های فرهنگی و هنری که گاها بصورت پراکنده در یادمان‌ها شکل می‌گیرد باید ساماندهی شوند تا به یک بسته فرهنگی کامل و جامع برای جامعه هدف که همان زائرین راهیان نور هستند، تبدیل شود.

مدیر کانون تئاتر انقلاب و دفاع مقدس خوزستان ادامه داد: ظرفیت بالای هنرهای خیابانی و محیطی برای ارائه مفاهیم ارزشمند فرهنگ و هنر دفاع مقدس و راهیان نور با وجود هنرمندان متعهد می‌تواند پاسخگوی بخشی از نیاز‌های نسل جوان باشد.

این مدیر فعال فرهنگی دفاع مقدس با اشاره به بیانات رهبر مقام معظم انقلاب در خصوص مغتنم شمرده جریان راهیان نور افزود: مدیران ارشد برای هر رویدادی باید پیوست فرهنگی در نظر بگیرند و برای فرهنگ سازی به هنرمندان اعتماد کنند چرا که زاویه دید و پرداخت هنری به موضوعات و پدیده‌ها بسیار متفاوت است.

رئیس انجمن تئاتر شاهد اهواز ادامه داد: امسال با حمایت سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شاهد اتفاقات شایسته فرهنگی وهنری در راهیان نور بودیم که باید گسترش پیدا کند.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار