کتاب «غواص شجاع» روایتگر زندگی شهید میری

کتاب «غواص شجاع» زندگی سردار شهید «غلامرضا میری» را روایت می‌کند.
کد خبر: ۲۸۴۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹ - 19March 2018

کتاب «غواص شجاع» روایت زندگی شهید میریبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از شیراز، ایام نوروز فرصتی برای کتاب خواندن است و چه کتابی زیباتر از راویان روایت سال‌های عشق و حماسه است.

کتاب «غواص شجاع» به قلم بهرام رزمجو و به سفارش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس توسط نشر آینه شیراز به چاپ رسیده است.

در این کتاب که زندگی سردار شهید «غلامرضا میری» روایت می‌شود، در چهارم تیرماه سال 65 در حاشیه اروند در کربلای 4 آسمانی شد.

نویسنده کتاب غواص شجاع در مقدمه‌ای متفاوت و در بخشی با عنوان معامله پرسود آورده است: «حالا می‌دانم آن فرمانده گردان که صاحب‌خانه، خانواده‌اش را آواره کرده بود، چرا با سرعت تمام یک چادر گروهی برای آن‌ها تهیه کرد؛ در خیابان اسکانشان داد و دوباره راهی جبهه شد و می‌دانم آن که در هنگام نبرد، چشمان خود را از دست داد، چرا خط مقدم را ترک نکرد تا به این درجه عظیم نائل شود. تو را می‌ستایم ای شهید! به راه و مقامت ایمان‌ دارم. باور دارم با خدا معامله کرده‌اید و شما برنده این معامله پرسود بودید. شهید، تنها خود عروج نمی‌کند، بلکه دیگران را نیز به معراج می‌برد. خونش هر جا بریزد، مسجدی می‌شود که رشک خاک بهشت است.

شهادت، ارتفاع آدمی در سپهر تهذیب و اعتلای استعدادهای انسانی و معامله سودمند است. فانی می‌دهی و باقی می‌گیری؛ جسم می‌دهی و جان می‌گیری. جان می‌گیری و جانان می‌دهی؛ چه لذتی دارد، نظر کردن به وجه الله. شهادت لیاقت می‌خواهد؛ کاش لایق بودیم! یا ایها الشهدا! دست ما و دامان پرمهر ما».

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها