آخرین تحولات تجاوز نظامی عربستان علیه یمن؛

از گسترش نبرد در جازان تا الحاق القاعده به نیروهای «هادی»

نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی با گسترش نبرد‌های مرزی خود در جنوب عربستان، مناطقی در نجران را برای اولین بار هدف حمله قرار دادند، همزمان شمار تلفات مزدوران سعودی در جبهه‌های داخلی هم بالا رفته است.
کد خبر: ۲۸۴۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲ - 19March 2018

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، تازه‌ترین اخبار مربوط به تحولات میدانی یمن حاکی از توسعه دامنه پیشروی نیرو‌های یمنی در خاک عربستان و تلفات بیشتر شبه‌نظامیان وابسته به عربستان در جبهه‌های مختلف است.

گسترش نبرد در نجران

با توسعه دامنه درگیری‌ها در مرز یمن با عربستان، نیرو‌های ارتش یمن و کمیته‌های مردمی این کشور عصر دیروز برای اولین بار طی سه سالی که از آغاز جنگ یمن می‌گذرد، به 2 سایت نظامی در نجران حمله کردند.

وبگاه یمنی «مراسل» به نقل از یک مسئول نظامی اعلام کرد، نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور با حمله به پایگاه‌های «رقابة الحلق» و «الحماد» در منطقه نجران چندین نفر از عناصر حاضر در صفوف ارتش عربستان را کشته و زخمی کردند.

این منبع افزود: نظامیان یمنی انبار سلاح و مهمات را به آتش کشیده و مقادیر دیگری سلاح موجود در این پایگاه را به تصرف خود درآوردند.

گسترش دامنه درگیری‌ها در نجران تقریبا با فاصله 2 روز از گسترش درگیری‌ها در جازان صورت گرفت به گونه‌ای که ارتش یمن و کمیته‌های مردمی جمعه گذشته برای اولین بار به مواضعی نظامی در ارتفاعات النسور و سایت عفره در جازان حمله کردند.

گسترش نبرد در جازان؛ الحاق القاعده به نیروهای «هادی» و تشدید درگیری در «الجوف»

تشدید حملات کمیته‌های مردمی در استان الجوف

در همین حال نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن حملات خود را در جبهه‌های استان الجوف شدت بخشیده و موفق شدند نیرو‌های طرفدار ائتلاف را وادار کنند در بیش‌تر محور‌ها به حالت دفاعی منتقل شوند.

نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی روز‌های شنبه و یکشنبه گذشته حملات شدیدی را به شهر‌های «خب و الشعف»، «المصلوب» و «الغیل» انجام دادند.

یک مقام نظامی یمن تصریح کرد، بیش از 30 نفر از نیرو‌های منصور هادی طرفدار ائتلاف دیروز در حمله‌ای گسترده به مواضع آن‌ها در منطقه و پادگان الخنجر در شهر خب والشعف کشته و زخمی شدند که در یکی از این حملات چند خودروی نظامی با هشت سرنشین از نیرو‌های منصور هادی بر اثر انفجار یک بمب دستی منهدم شد.

شنبه گذشته هم در حمله نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی به مواضعی در صحرای المهاشمه چندین نیروی منصور هادی کشته و زخمی شده و یک خودروی نظامی هم در جبهه صبرین منهدم شد.

در شهر المصلوب هم نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی با حمله به مواضعی در وادی وقز و منطقه الزرقه، ارتفاعات البیضاء را تحت تسلط خود گرفته و تلفات انسانی و مالی به صفوف نیرو‌های منصور هادی وارد کرده و مقادیری سلاح را به تصرف خود درآوردند که تصاویر این عملیات ثبت شده است.

در شهر الغیل نیز شماری از نیرو‌های منصور هادی از جمله چند فرمانده در حمله نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی به مواضعی در وادی شواق کشته و زخمی شدند.

در جبهه صحراء الأجاشر، نیرو‌های منصور هادی بار دیگر به رغم برخورداری از پشتیبانی هوایی برای بازپس گیری مواضعی که چند هفته پیش از دست دادند، ناکام ماندند و نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی حمله گسترده‌ای در این منطقه را ناکام گذاشته و دو خودروی نظامی این مزدوران سعودی را منهدم کردند که با کشته و زخمی شدن شمار زیادی از آن‌ها همراه شد.

کشته و زخمی شدن عناصر امارات در «أبین»

منابع محلی و رسانه‌ای در یمن همچنین از کشته و زخمی شدن شماری از نیرو‌های کمربند امنیتی طرفدار امارات در حمله به منطقه امنیتی در استان أبین خبر دادند.

این منابع افزودند: عناصر مسلح دیروز یکشنبه به پست نیرو‌های کمربند امنیتی در منطقه مودیه در استان أبین حمله کردند که چند کشته و زخمی برجای گذاشت.

همزمان، نیرو‌های کمربند امنیتی به فرماندهی عبداللطیف السید و طبق فرمان فرماندهی نظامی امارات حمله‌ای امنیتی با هدف پیگرد رهبران حزب اصلاح را آغاز کردند.

ائتلاف سعودی القاعده را به صفوف عناصر منصور هادی ملحق کرد

ائتلاف سعودی مسئولیت عملیات شنبه گذشته در جبهه قیفه در استان البیضاء را برعهده گرفته و گفت که نیرو‌های منصور هادی تحت پشتیبانی هوایی ائتلاف این عملیات را انجام دادند، اما عوامل حمله به مناطقی که ائتلاف از آغاز عملیات در آنجا خبر می‌دهد عناصر القاعده بودند که با فیلم‌های مربوط به آن را منتشر کردند که بخشی از آن مربوط به سربریدن یکی از نیرو‌های کمیته‌های مردمی است که در فیلم «مشرک» خوانده می‌شود.

این در حالی است که «الإخباریه» که یک شبکه رسمی عربستان است تصاویر مربوط به این عملیات را منتشر کرده و زیرنویس کرد که ارتش یمن (نیرو‌های منصور هادی) ارتفاعات جبل الظهر در البیضاء را تحت تسلط گرفت.

شبکه اسکای نیوز امارات هم عناصر تسخیر کننده جبل الظهر را نیرو‌های منصور هادی معرفی کرد.

دبی، که یک کانال رسمی اماراتی است نیز از آغاز عملیات گسترده نیرو‌های منصور هادی در البیضاء خبر داد.

رسانه‌های ائتلاف در حالی از عملیات نیرو‌های منصور هادی در دو جبهه اصلی البیضاء شامل روستای الزوب و جبل الظهر خبر دادند که گروه القاعده هم از عملیات خود و سربریدن یک اسیر الحوثی در آنجا خبر داد.

گروه القاعده (انصار الشریعه) اعلام کرد که در حمله گسترده نیرو‌های انصار الشریعه به جبل جمیده در منطقه الزوب شهر القریشیه در استان رداع پنج عضو الحوثی به اسارت گرفته شدند.

تجمع مادران بازداشتی‌های زندان‌های امارات برای اطلاع از سرنوشت فرزندانشان

همزمان مادران بازداشتی‌ها در زندان‌های سری امارات در عدن به اعتراضات خود در سایه سانسور رسانه‌ای این قضیه ادامه می‌دهند.

هزاران خانواده یمنی از سرنوشت فرزندانشان در زندان‌های امارات که به گفته گزارش‌های حقوقی در معرض انواع مختلف شکنجه‌ها قرار دارند، بی خبرند.

مادران بازداشتی‌ها دیروز یکشنبه در برابر منزل وزیر کشور منصور هادی در عدن تجمع کرده و خواهان اطلاع از سرنوشت فرزندانشان و دستکم ملاقات با آن‌ها شدند.

مادران بازداشتی‌ها خواهان توقف اقدام نیرو‌های اماراتی در ارتکاب جرایم مربوط به ناپدید کردن اجباری شهروندان یمنی در استان‌های عدن و حضرموت شدند.

مادران بازداشتی‌ها طی 2 سال گذشته هر هفته تجمع اعتراضی برای رسیدگی به وضعیت فرزندانشان برپا می‌کنند که آنچنان مورد اهتمام رسانه‌ها هم قرار ندارد.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها