فراخوان گردهمایی بزرگ رزمندگان و پیشکسوتان جهاد و شهادت در دزفول

مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول گفت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته و در حسینیه ثارالله دزفول، فاتحان سربلند فتح‌المبین گردهم می‌آیند تا دیداری دوباره تازه کنند و یاد و خاطره شهدا و ایثارگری رزمندگان را در آن عملیات سربلند گرامی بدارند.
کد خبر: ۲۸۴۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲ - 19March 2018

فراخوان گردهمایی بزرگ رزمندگان و پیشکسوتان جهاد و شهادت در دزفولبه گزارش دفاع پرس از خوزستان، سرهنگ پاسدار «بهزاد جولایی» مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول ضمن تبریک فرارسیدن ماه رجب و ایام نوروز به جامعه ایثارگر و رزمنده اظهار داشت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته در 3  فروردین1397 و در حسینیه ثارالله دزفول، فاتحان سربلند فتح المبین و پیشکسوتان جهاد و شهادت گرد هم می آیند تا دیداری دوباره تازه کنند و یاد و خاطره ی شهدا و ایثارگری رزمندگان را در آن عملیات سربلند گرامی بدارند.

عملیات فتح‌المبین با مراجعه به قرآن كریم فتح نام گذاری شد و سرانجام در حالی كه اشک شوق در چشمان تمام حاضران مركز فرماندهی جمع شده بود، در ساعت 30 دقیقه بامداد روز دوشنبه 2 فروردین ماه فرمان آغاز حمله بزرگ و سرنوشت ساز فتح المبین صادر شد.

رزمندگان دلاور اسلام با دریافت پیام، عملیات حماسی و تاریخی فتح المبین را در شمال خوزستان آغاز كردند و از جنوب و شمال غربی شوش و غرب دزفول در چند محور با ارتش عراق درگیر شدند.

در سومین مرحله از این عملیات، مهم ترین مواضع حیاتی دشمن در غرب شوش و دزفول فتح شد. این مرحله از عملیات مقارن ساعت 22:30 شنبه 7 فروردین با نام فتح المبین و با كلمه رمز «یا زهرا» در شمال غربی شوش آغاز شد و رزمندگان سراسر کشور و بخصوص شهر مقاوم دزفول توانستند یکی از مهلک‌ترین شکست ها را بر ارتش بعث عراق وارد آورند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار