فرمانده مرزبانی ناجا:

سرباز مفقودشده مرزبانی زنده است/ کشف بیش از 71 تن موادمخدر در مرزهای شرقی

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با اشاره به وضعیت سرباز مفقودشده در مرز میرجاوه، گفت: پیگیری وضعیت این سرباز از دغدغه‎های جدی ماست، در حال حاضر وی زنده و سلامت است و امیدواریم در اولین فرصت به آغوش خانواده و مرزبانی بازگردد.
کد خبر: ۲۸۴۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲ - 19March 2018

سرباز مفقودشده مرزبانی زنده است/ کشف بیش از 71 تن موادمخدر در مرزهای شرقیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان، اظهار داشت: به لطف خداوند و حمایت‎های سطح کشور و تلاش‎های همرزمان وضعیت خوبی دارد و همه برای تحویل سال آماده‎اند.

وی با بیان اینکه بسترهای مرزی و مناطق مرزی در نقاط مختلف اعم از مرزهای شمالی، جنوبی، شرق و غرب بکر و برای حضور گردشگران آماده است، بیان کرد: با وجود فتنه‎انگیزی استکبار در کشورهای همسایه مرزهای امنی داریم و مرزهای حوزه خلیج فارس، دریای خزر، مناطق کوهستانی، مناطق کویری و جاذبه‌های تاریخی شرق آماده حضور گردشگران و سرمایه‎گذاران هستند.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با بیان اینکه استان گلستان از مناطق مرزی بدون مشکل محسوب می‎شود، تصریح کرد: استان گلستان از استان‎های مهم کشور است و با ترکمنستان بیش از 430 کیلومتر مرز مشترک دارد.

رضایی از تدوین و اجرای طرح حریم امنیتی مرز در راستای مدیریت مرزهای استان گلستان طی سال‎جاری خبر داد و گفت: این طرح در شورای امنیت و کارگروه ویژه مرز کشور به تصویب رسید، این طرح در راستای مدیریت مطلوب در مرزها است که در آن مناطق قرمز و زرد مشخص شده است.

وی اضافه کرد: مسؤولان و همکاران ما در مرزبانی استان گلستان محدودیت‎ها، قابلیت‌ها و اختیارات این مصوبه را به اطلاع مرزنشینان و مسؤولان ذی‎ربط برسانند تا مدیریت مرزها به بهترین نحو انجام شود.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی از راه‎اندازی کارگروه ویژه مرز در نیمه نخست سال آینده با مسؤولیت وزیر کشور در استان گلستان خبر داد و افزود: در راستای این کارگروه طرح جامعی تنظیم و اجرا می‎شود که نویدی برای مرزنشینان و مدیریت خوب در حوضه دریا و خشکی است.

رضایی خاطرنشان کرد: در قرارگاه نوروزی استان گلستان اتفاقات و برنامه‎های خوبی در نظر گرفته شده تا در ایام نوروز برای مرزنشینان ایام شادی و سروری را رقم بزنند.

وی با اشاره به درگیری گروه تروریستی در مرز سراوان، گفت: بر اثر اتفاقی که در مرز سراوان افتاد یک گروه تروریستی با مرزبانان و همکاران مرزبان ما در سپاه درگیر شدند که این توطئه در همان نقطه صفر مرزی خنثی شد.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی ادامه داد: براساس آخرین اخبار دو جنازه باقی ماند و چهار جنازه را با خود حمل کردند که 6 تروریست و فریب‎خورده به هلاکت رسیدند و خودروی حامل مواد انفجاری نیز در آن نقطه خنثی شد.

رضایی به وضعیت سرباز مفقود مرزبانی در مرز میرجاوه اشاره و ابراز کرد: این مسأله از دغدغه‎های جدی ما است، پیگیری‎هایی داریم و امید است بتوانیم به زودی این سرباز عزیز را به آغوش خانواده بازگردانیم اما متأسفانه تاکنون موفق نشدیم.

وی گفت: در حال حاضر این سرباز زنده و سلامت است و امیدواریم در اولین فرصت به آغوش خانواده و مرزبانی بازگردد.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با بیان اینکه یکی از معضلات جدی ما قاچاق به‎ویژه قاچاق کالا و مواد مخدر است، خاطرنشان کرد: مرزبانی علاوه‎بر وظیفه ذاتی و قانونی خود که مانع ترددهای غیرمجاز می‌شود با قاچاق هم برخورد می‎کند.

رضایی تصریح کرد: در سال‎جاری بیش از 71 تن موادمخدر در مرزهای شرقی کشور کشف شد و در بحث کالاهای قاچاق نیز کالاهایی که در اقتصاد مقاومتی اثر دارند و جزو هدف‎های جدی ما هستند در برخی کالاها از 1.5 تا هفت برابر افزایش کشفیات برای مقابله با قاچاق داشتیم که این مهم نتیجه عملکرد هدفمند مرزبانی در سراسر کشور است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها