استاندار لرستان تاکید کرد؛

لزوم تشکیل شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس در شهرستان‌های لرستان

استاندار لرستان بر لزوم تشکیل شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان‌های استان تاکید کرد.
کد خبر: ۲۸۴۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶ - 20March 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم آباد، «سرهنگ حجت‌الله ناصرپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان  در دیدار با «سیدموسی خادمی» استاندار لرستان، ضمن ارائه گزارشی از روند اجرای مصوبات شورای فرهنگی دفاع مقدس استان که در دی‌ماه امسال برگزار شد، اظهار داشت: تسریع در فعالیت های پژوهشی و میدانی دانشنامه دفاع مقدس استان و همچنین تکمیل فاز اول مرکز فرهنگی دفاع مقدس لرستان نیازمند حمایت مالی استاندار است.

شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در شهرستان های استان لرستان تشکیل می شود

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان در این دیدار با تاکید بر اهمیت سرعت بخشیدن به امر حفظ و انتشار آثار دفاع مقدس در استان، گفت: شورای هماهنگی دفاع مقدس در شهرستان‌های استان با هدف ساماندهی جمع‌آوری آثار دفاع مقدس و همچنین تدوین دانشنامه استان تشکیل می‌شود.

ناصرپور ضمن قدردانی از اهتمام استاندار لرستان در امور مرتبط با 8 سال دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افزود: مردم لرستان به عنوان خاکریز دوم در دوران دفاع مقدس حماسه‌های جاوید و ارزش‌هایی را آفریدند که به هر دلیل هنوز مورد کالبد شکافی قرار نگرفته و لازم است این ارزش‌ها مکتوب و به نسل‌های بعدی منتقل شود.

وی افزود: در بخش بسیج مردمی حدود 50 هزار نفر از مردم استان به جبهه‌ها اعزام و در بمباران‌های دشمن 1500 بمب و موشک روی همه شهرهای استان فرو ریخته و در حد 25 هزار خانه و تاسیسات دولتی آسیب دیدند و شهرستان‌های استان جولانگاه بمباران هوایی دشمن بود و برخی نیز همانند شهرستان پلدختر به «هویزه ثانی» معروف بود ولی به علت عدم ترویج به موقع رشادتهای مردم این دیار این حماسه آفرینی ها در حال فراموشی است.

در ادامه استاندار لرستان با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ  و ارزش های دفاع مقدس در جامعه، گفت: مرکز فرهنگی دفاع مقدس به عنوان نماد و مرکز اصلی آشنایی مردم با عمق دفاع مقدس در استان باید روند هر چه زودتر عملیات عمرانی خود را پشت سرگذاشته و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

سیدموسی خادمی افزود: در حد توان استان اعتباراتی نیز برای انجام فعالیت های پژوهشی دانشنامه دفاع مقدس لرستان پیش‌بینی می‌شود تا که روند پژوهش و تدوین این دانشنامه سرعت گیرد.

در پایان استاندار لرستان تشکیل شوراهای هماهنگی شهرستان‌های استان این اقدام را تقویت کننده شورای هماهنگی دفاع مقدس دانسته و بر لزوم ساماندهی و فعال بودن این شوراها در شهرستانها تاکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها