ما توانستیم ۲۸۱/ آیت‌الله اعرافی:

علاقه به شهادت و مبارزه با کفر ویژگی حوزه حقیقی است

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: علاقه به جهاد و شهادت، مبارزه با کفر و شرک و انقلابی ماندن و تحول‌خواهی ویژگی حوزه ناب و حقیقی است.
کد خبر: ۲۸۴۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۳ - 19March 2018

علاقه به شهادت و مبارزه با کفر ویژگی حوزه حقیقی استبه گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس به راهیان نور، آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور در همایش نقش حوزه های علمیه و روحانیت در دفاع مقدس که در اردوگاه شهید باکری خرمشهر برگزار شد، اظهار داشت: هیچ گاه حوزه ها از موضوع جهاد و شهادت خالی نبوده است و اگر روزی جهاد از حوزه ها رخت بربندد، آن حوزه، حوزه امام زمان و ائمه معصومین نیست.

وی افزود: ما وقتی حوزوی هستیم که در میدان دفاع از حق حضور داشته باشیم و علاقه به شهادت در ما موج بزند.

آیت الله اعرافی عنوان کرد: ما به همان مقدار که در میدان مبارزه با کفر و شرک حضور داریم، حوزوی هستیم. در شناسنامه حوزه ناب، شهادت و مجاهدت ثبت شده است.

مدیر حوزه های علمیه کشور بیان داشت: پیام جشنواره سرزمین نور آن است که حوزه امروز آنگاه حوزه ناب و حقیقی است که در آن علاقه به شهادت موج بزند.

وی خاطرنشان کرد: انقلابی بودن در حوزه جزو فصل مقوم و ذاتیات یک روحانی حقیقی و راستین است. حوزه حقیقی نیز حوزه ای است که میراث شهیدان را پاس بدارد. 

آیت الله اعرافی گفت: حوزه انقلابی و میراث دار شهدای فضیلت باید فکر لازم برای تحول جامعه و انقلابی ماندن جامعه تولید کند. اندیشه امام در حوزه های علمیه، نظریه های ولایت فقیه و جمهوری اسلامی را پدید آورد.

وی تاکید کرد: امروز جامعه نیازمند اندیشه ناب برای پیشرفت انقلاب است‌. حوزه ها باید فکر و اندیشه متناسب با زمان تولید کنند که در این راستا قدم های زیادی باید برداریم.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم میراث دار خون شهدا و ۴ هزار شهید روحانیت باشیم، باید علم و اندیشه ای را تولید کنیم که نجات دهنده جامعه باشد.

آیت الله اعرافی گفت: موضوع دیگر این است که اندیشه هایمان را درست عرضه بداریم. این اندیشه ها مشتری های بسیاری در جهان دارد. این کار را باید با زبان هنر، رسانه و تبلیغ و در قالب های مختلف انجام داد.

وی بیان داشت: نکته پایانی این است که باید ایمان داشت که می توان دنیا را تغییر داد و اگر باور نداشته باشیم، موفقیت هایمان تمام خواهد شد. امام با انقلاب اسلامی، دنیا را تغییر داد و او باور به تغییر داشت.

انتهای پیام/ ۲۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار