ما توانستیم ۲۹۲/

معرفی بسته کتاب «راهیان نور»

همزمان با اعزام کاروان‌های راهیان نور برای بازدید از مناطق جنگی جنوب کشور، مرکز اسناد انقلاب اسلامی به منظور آشنایی هر چه بیشتر جوانان و علاقمندان با ارزش‌های دفاع مقدس، بسته کتاب «راهیان نور» را معرفی کرد.
کد خبر: ۲۸۴۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳ - 20March 2018

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، در بسته کتاب «راهیان نور»، کتاب‌هایی با عنوان «کتاب زندگی»، «شقایق‌های کوچک»، «پرستوی دهلاویه»، «نقش زنان در دفاع مقدس» و «فرار از آتش» و «گوهر‌های خفته در خاک» در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

کتاب زندگی

کتاب زندگی در رابطه با زندگانی شهید مهدی رجب‌بیگی از دانشجویان سرآمد عرصه جهاد و شهادت است که به صورت داستانی در قالب خاطرات به تشریح زندگی آن شهید والامقام دوران دفاع مقدس پرداخته است.

این کتاب توسط اصغر استاد حسن معمار تالیف و در انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی در ۳۰۴ صفحه و شمارگان هزار و ۵۰۰ جلد با قیمت چهار هزار و صد تومان منتشر شده است.

 

معرفی بسته کتاب «راهیان نور»

شقایق‌های کوچک

کتاب «شقایق‌های کوچک» با بیانی احساسی و لطیف به شرح حال شهدای کم سن و سال دوران دفاع مقدس در قالب ۶ قصه تنظیم شده است.

این اثر به قلم  زهرا عامری در موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی در ۱۷۶ صفحه و با قیمت  دو هزار و پانصد تومان به چاپ رسیده است.

معرفی بسته کتاب «راهیان نور»

پرستوی دهلاویه

کتاب پرستوی دهلاویه تاریخ شفاهی زندگانی و مبارزات شهید مصطفی چمران است که در قالب پنج فصل تنظیم شده است.

فصل اول و دوم کتاب به شرح زندگانی و آغاز مبارزات سیاسی شهید چمران علیه رژیم پهلوی و همچنین حضور وی در آمریکا، مهاجرت به لبنان و آشنایی با امام موسی صدر پرداخته است. فصل سوم کتاب به نقش وی در وقایع پس از پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس اشاره کرده و فصل چهارم و پنجم به معرفی شخصیت شهید چمران و همچنین دوران منتهی به شهادتش می‌پردازد.

کتاب پرستوی دهلاویه تالیف مجید نجف‌پور در موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی در ۳۰۰ صفحه و شمارگان هزار و ۵۰۰ جلد به قیمت  نه هزار و پانصد تومان به چاپ رسیده است.

نقش زنان در دفاع مقدس

کتاب نقش زنان در دفاع مقدس، تالیف محمد علی جودکی، توسط موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی چاپ شده است.

فصل اول کتاب به جایگاه و شخصیت زنان در اسلام و هدف خلقت زن می‌پردازد. فصل دوم به زمینه‌های مشارکت سیاسی اجتماعی زنان در دوره‌های مشروطه، پهلوی  و انقلاب اسلامی پرداخته است و در فصل سوم به جلوه‌های حضور فعالانه و صادقانه زنان در عرصه دفاع مقدس و پشتیبانی از جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اشاره شده است.

این کتاب در ۲۵۲ صفحه و شمارگان هزار جلد با قیمت یازده هزار تومان در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

معرفی بسته کتاب «راهیان نور»

فرار از حلقه آتش

کتاب مذکور نوشته احمدحسینیا در انتشارات مرکزاسناد انقلاب اسلامی در ۱۷۶ صفحه و شمارگان ۲ هزار جلد و با قیمت هزار و ششصد تومان به چاپ رسیده است.

کتاب فرار از حلقه آتش به خاطرات و شرح عملیات‌های مهم در دوران دفاع مقدس پرداخته و به عملیات‌هایی، چون خیبر، فتح‌المبین، فتح خرمشهر و دیگر خاطرات جذاب دوران دفاع مقدس اشاراتی شده است.

 

معرفی بسته کتاب «راهیان نور»

گوهر‌های خفته در خاک

کتاب گوهر‌های خفته در خاک به قلم ریحانه خوش‌طینت، توسط موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی در ۲۰۸ صفحه و شمارگان ۲ هزار و ۵۰۰ جلد با قیمت چهار هزار و هفتصد تومان به چاپ رسیده است. کتاب مذکور به خاطرات سرهنگ پاسدار علیرضا غلامی در رابطه با تفحص شهدا پرداخته است.

معرفی بسته کتاب «راهیان نور»

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار