هفتمین سین سفره عید ما سیدابراهیم است

هنوزم که هنوزه هفتمین سین سفره من سیدابراهیم پسر رشید خودم هستش و ساعت مچی آن را هفت‌سین سفره عید می‌کنم.
کد خبر: ۲۸۴۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱ - 21March 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از استان مرکزی، پسرم عادت داشت حتی موقع خواب هم ساعت در دستش باشد. با سید که برای آخرین بار به مشهد رفته بودیم آن را برایش خریدیم  عشق پدر و پسریه عجیبی بینشون بود.

روز آخر که به جبهه اعزام می‌شد آن قدر برای رفتن عجله داشت که ساعت مچی را روی طاقچه کنار کتاب حافظش جا گذاشت از زیر قرآن که بدرقه‌اش می‌کردم هنگام بوسیدن قرآن به دستانش نگاه کرد و گفت: آخ خانم جان بی زحمت آن ساعت منو بیار.

هر سال سفره‌های هفت سین را با ساعت مچی پدر می‌چید و می‌گفت: خانم جان ساعت را که می‌گذارم وسط سفره حضور پدر رو بیشتر حس می‌کنم.

آخرین بار که بدرقه‌اش کردم پیشونی‌شو بوسیدم و گفتم: سید رشید من پسر گلم مثل همیشه وقت شناس باشی‌ها، من منتظرم... تو چشمام خیره شد و گفت: خانم جون تا سفره هفت سین امسال رو بخوای بچینی برگشتم.

خیلی وقت شناس بود راست گفت تا عید برگشت اما به جای خودش ساعت مچیش زودتر از خودش اومد و من یاد آن و پدرش ساعت را میزارم وسط سفره... اصلا سفره هفت سین بدون ساعت ابراهیم مگه سفره می شود.

حال 30 تا سفره هفت‌سین می‌چینم که ساعت ابراهیم را به یاد خودش و پدرش میزارم وسط سفره، هنوزم که هنوزه هفتمین سین سفره من سید‌ابراهیم پسر رشید خودم هستش.

سین اول : شهید سید مجتبی بزرگی

سید مجتبی بزرگی در تاریخ یکم فروردین ماه سال 1341 در شهرستان خمین دیده به جهان گشود و در آخرین روز از مردادماه سال 1361 در عملیات ژاندارمری در منطقه بوکان به شهادت رسید.

 هفتمین سین سفره عیدم سید ابراهیم خودمه

 سین دوم : شهید سید مجتبی پژمان

سید مجتبی پژمان بیستم مردادماه سال 1341 در شهرستان اراک متولد شد و در نوزدهم آذرماه سال 1359 در آبادان به شهادت رسید.

هفتمین سین سفره عیدم سید ابراهیم خودمه

سین سوم: شهید سید داود احمدی

سید داود احمدی بیستم خرداد سال 1343 در شهرستان آستانه دیده به جهان گشود. وی که در عملیات غرب کشور حضور داشت در منطقه مریوان و در 4 مردادماه سال 1364 به شهادت رسید.

هفتمین سین سفره عیدم سید ابراهیم خودمه

سین چهارم: شهید سید رسول سیدین

سیدرسول سیدین 17 اردیبهشت ماه سال 1343 در شهرستان خمین دیده به جهان گشود و در 21 اردیبهشت ماه سال 1364 در حالی که در عملیات والفجر 8 حضور داشت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

هفتمین سین سفره عیدم سید ابراهیم خودمه

سین پنجم: شهید سیدرضا ابراهیمی

سیدرضا ابراهیمی در سیزدهمین روز از شهریورماه سال 1342 در ساوه متولد شد و در 10 اردیبهشت ماه سال 1361 در عملیات بیت المقدس به شهادت رسید.

هفتمین سین سفره عیدم سید ابراهیم خودمه

سین ششم: شهید سیدعباس اسدی

سیدعباس اسدی در 10 آبان ماه سال 1340 در شهرستان ساوه دیده به جهان گشود و در 8 مهرماه سال 1357 در حالی که در تظاهرات علیه رژِیم شاهنشاهی حضور داشت به شهادت رسید.

هفتمین سین سفره عیدم سید ابراهیم خودمه

سین هفتم: شهید سیدعلی طباطبایی

سیدعلی طباطبایی سوم مهرماه سال 1345 در شهرستان زاویه متولد شد و در 21 مردادماه سال 1365 در حالی که در عملیات کربلای یک حضور داشت به شهادت رسید.

هفتمین سین سفره عیدم سید ابراهیم خودمه

لحظه تحویل سال نزدیک است و بهار از راه می‌رسید زیر لب «حول حالنا الی احسن الحال» بخوان... سفره هفت‌سینت را بچین. تو بر این سفره کدام را به جای هفتمین سینت مینشانی؟

هفتمین سین سفره عیدم سید ابراهیم خودمه

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها