ما توانستیم ۳۰۸/

فرصتی معنوی برای مردم خوزستان

مردم استان خوزستان به ویژه جوانان و نوجوانان اهوازی از فرصت حضور شهیدان در معراج شهدا بهره ببرند و برای جلا دادن به روح خود و نزدیک شدن بیشتر به خداوند تبارک و تعالی به زیارت پرستو‌های خونین بال بیایند.
کد خبر: ۲۸۴۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳ - 20March 2018

فرصتی معنوی برای مردم خوزستانبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، یکی از مسائل مهمی که روح انسان را جلا می‌دهد و سبب آرامش و سبک شدن او می‌شود معنویت و ارتباط با خداوند است که حتی می‌توان با معنویت درمانی به کاهش اضطراب، افسردگی و پریشانی کمک کرد.

این موضوع برای محققان و متخصصان علم روانشاسی ثابت شده است به طوری که برای درمان برخی از بیماران دچار بیماری روحی و روانی به استفاده از معنویت روی می‌آورند.

کعبه معظمه، حرم نورانی پیامبر اسلام(ص)، حرم امامان معصوم، بارگاه ملکوتی پیامبران، امامزادگان، مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه از جمله مکان‌های معنوی هستند که انسان با حضور در آن‌ها معنویت کسب می‌کند و به خدا نزدیک می‌شود.

در دهه‌های اخیر و پس از سال‌های دفاع مقدس. مناطقی از استان خوزستان از جمله شلمچه، طلاییه، فکه، فتح المبین، دهلاویه، قتلگاه هویزه، نهر خین، پاسگاه زید، یادمان شهدای عملیات و الفجر 8، یادمان شهدای هور و محل شهادت سردار سرلشکر شهید علی هاشمی فرمانده قرارگاه سری نصرت و سپاه ششم امام جعفرصادق(ع) و یارانش همچنین مناطقی از استان‌های دیگر مانند استان ایلام، استان کرمانشاه، استان کردستان، استان آذربایجان غربی و استان هرمزگان نیز به علت حضور رزمندگان و شهادت جمعی زیادی از دلیرمردان ایران زمین به زیارتگاه‌هایی برای ملت شریف ایران تبدیل شده است که مردم به ویژه جوانان و نوجوانان در طول ایام سال به ویژه در اسفند و فروردین ماه در این یادمان‌های شهدا حضور می‌یابند و به زیارت محل شهادت و آرام گرفتن شهدا می‌پردازند.

یکی از نقاطی که در سال‌های اخیر میزبان خیل زیادی از شهدای والامقام دوران هشت سال دفاع مقدس بود معراج شهدای اهواز است که در بیشتر ایام سال نیز تعدادی از شهدای والامقام در آن حضور دارند.

حضور شهدا در معراج شهدای اهواز سبب می‌شود که مردم ایران از جای جای کشور اسلامی رنج سفر را به جان بخرند و با طی مسافت‌های زیاد به این مکان نورانی بیایند و پیکر پاک شهیدان والامقام را زیارت کنند.

زائران با حضور در کنار پیکر مطهر شهدا حس و حال معنوی خوبی پیدا می‌کنند که قابل توصیف نیست، انسان در کنار شهیدان حس می‌کند به خداوند متعال خیلی نزدیکتر شده است و روحش جلا پیدا کرد.

هم اکنون نیز تعدادی از شهدای والامقام تازه تفحص شده در معراج شهدای اهواز حضور دارند که بر اساس سنت همه ساله تا اواخر فروردین ماه سال 1397 در این مکان میزبان خیل زائران هستند.

مردم استان خوزستان به ویژه جوانان و نوجوانان اهوازی از فرصت حضور شهیدان در معراج شهدا بهره ببرند و برای جلا دادن به روح خود و نزدیک شدن بیشتر به خداوند تبارک و تعالی به زیارت پرستو‌های خونین بال بیایند.

معراج شهدای اهواز در پادگان شهید علی محمودوند واقع در سه راه خرمشهر، اتوبان سردار شهید اسکندری، کیلومتر 2 جاده اهواز اندیمشک حدفاصل، سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت، ولی عصر(عج) خوزستان و شهرک شهید میثمی و جنب منازل سازمانی شهید بهشتی قرار دارد که با آغوش باز در انتظار حضور عاشقان و دلسوختگان است.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار