ما توانستیم ۳۰۹/ حجت‌الاسلام ماندگاری در جمع زائرین مسجد جامع خرمشهر:

رزمندگان در دوران دفاع مقدس با درایت و عاقلانه جنگیندند

مدیر موسسه روایت سیره شهدا گفت: رزمندگان ما جنگیدند، اما جنگ عاقلانه بود. عاقلانه بود که به خدا توکل کردند. عقل داشتند که به اهل بیت (ع) توسل کردند.
کد خبر: ۲۸۴۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴ - 20March 2018

رزمندگان ما جنگیدند، اما جنگ عاقلانه بود/ رزمندگان ما کار بی عقلی نکردندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، «محمدمهدی ماندگاری» مدیر موسسه روایت سیره شهدا ظهر امروز (سه‌شنبه، ۲۹ اسفند) در جمع زائرین راهیان نور مسجد جامع خرمشهر با بیان اینکه شهدا مظهر روایت «وَ لَا دِینَ لِمَنْ لَا عَقْلَ لَهُ» بودند، اظهار داشت: یعنی این‌که کسی که عقل و تعهد را به کار نبنند دین او کامل نمی‌شود.

وی با طرح این سوال که عقل چیست، گفت: عقل اولین چیزی است که خداوند متعال آن را خلق کرده است.

مدیر موسسه روایت سیره شهدا افزود: صدامیان و بعثیان روز‌های ابتدایی جنگ تپه‌های الله اکبر را زیر گلوله شدید گرفته بودند. زمانی که بمباران انجام می‌شد و دود سیاهی بلند می‌شد آن‌ها فکر می‌کردند ذاغه مهمات ما را منفجر کرده‌اند و به همین دلیل دوباره بمباران شدید انجام می‌دادند.

حجت‌الاسلام ماندگاری ادامه داد: رزمندگان ما عقلشان را به کار بستند. حالا که دشمن به دنبال انبار مهمات است ما چرا از این فرصت استفاده نکنیم! به همین خاطر زمانی که گلوله‌ای شلیک می‌شد رزمندگان ما در همان مختصات لاستیک ماشین آتش می‌زدند تا آن‌ها فکر کنند داغه ما منفجر شده است. یعنی بچه‌های ما با درایت دشمن را سرگرم می‌کردند.

وی بیان کرد: خداوند فرموده است اگر شما انسان‌ها از عقلتان درست استفاده کنید من به عقل و فهم شما برکت می‌دهم؛ لذا بچه‌های ما در عملیات‌های مختلف ابتکار عمل‌های عجیبی نشان می‌دادند.

مدیر موسسه روایت سیره شهدا تصریح کرد: امروز متاسفانه برخی‌ها در مدیریت خانه و منزل عقلشان را تعطیل کرده‌اند. جوانان با وجود گرانی تالار‌های عروسی هزینه‌های سنگینی را به خودشان وارد می‌کنند در حالی که می‌توانند این مراسم را در محلی غیر از تالار برگزار کنند.

حجت‌الاسلام ماندگاری عنوان کرد: اگر انسان ماشین و موبایل خود را دست دیگران بدهد ایراد ندارد، اما نباید عقل خود را به دست کسی بدهد بلکه باید انسان عقلش را دست خدا بدهد.

وی خاطرنشان کرد: رزمندگان ما جنگیدند، اما جنگ عاقلانه بود. عاقلانه بود که به خدا توکل کردند. عقل داشتند داشتند که به اهل بیت(ع) توسل کردند و کار بی عقلی نکردند. ما نیز باید عقلمان را دست خدا بدهیم.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار