ما توانستیم ۳۱۴/

روایت حماسه عاشورایی رزمندگان سیدالشهدایی در فکه

یادمان شهدای عملیات سیدالشهدا روایتگر حماسه عاشورایی رزمندگان یگان ده سیدالشهدا در برابر دشمن بعثی در اردیبهشت سال ۶۵ است.
کد خبر: ۲۸۴۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۴ - 20March 2018

روایت حماسه عاشورایی رزمندگان سیدالشهدایی در فکهبه گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس به راهیان نور، یادمان شهدای عملیات سیدالشهدا در شمال استان خوزستان و در منطقه عمومی فکه قرار دارد. این یادمان در نزدیکی یادمان شهید حسن باقری و یادمان شهدای فکه است.

یادمان شهدای عملیات سیدالشهدا، یادآور عملیات سیدالشهداست که در اردیبهشت سال ۱۳۶۵ انجام شد. در آن سال دشمن بعثی دفاع متحرک را آغاز و با دو لشکر و با هدف اشغال فکه به مرزهای کشورمان حمله کرده بود که توانسته بود تا عمق ۱۱ کیلومتری کشور پیشروی کند و بخشی از زمین های کشورمان را در این منطقه به اشغال درآورد.

در پی این حمله دشمن به تیپ ۱۰ سیدالشهدا علیه السلام به فرماندهی علی فضلی ماموریت داده شد تا با دو لشکر دشمن مقابله کند. گرچه نیروهای این لشکر آماده رفتن به مرخصی بودند اما از راه آهن به منطقه آمدند و آماده اجرای عملیات شدند.

رزمندگان یگان سیدالشهدا در این عملیات با روحیه عاشورایی و با رمز یا سیدالشهدا علیه السلام وارد عمل شدند و موفقیت هایی را به دست آوردند. طی این عملیات، ۱۵۰ رزمنده این یگان به شهادت رسیدند که علمدار آن شهدا، شهیدان حسین اسکندرلو و محمدحسن حسنیان هستند که یاد آنان و دیگر شهدای این عملیات در این یادمان گرامی داشته شده است.

یادمان شهدای عملیات سیدالشهدا در اردیبهشت سال ۹۴ و با حضور فرماندهان و رزمندگان آن عملیات به همراه خانواده های شهدای عملیات در سالروز اجرای عملیات، افتتاح شد.

در ایام اوج سفرهای راهیان نور جنوب کشور، یادمان شهدای عملیات سیدالشهدا علیه السلام میزبان کاروان های راهیان نور است. راویان در این یادمان به روایت حماسه های آن عملیات عاشورایی و ایستادگی هایی رزمندگان می پردازند.

گنبد طلایی یادمان عملیات سیدالشهدا در بیابان فکه، کربلا را در ذهن زائران سرزمین های نور تداعی می کند و رمل های داغ آن سرزمین، این حس را دو چندان می کند.

انتهای پیام/ ۲۱۱

نظر شما
پربیننده ها