ما توانستیم ۳۲۶/ حجت‌الاسلام آقامیری

دشمنان اسلام روی انحراف مسلمین حساب باز کرده‌اند

معاون آموزش موسسه سیره شهدا عنوان کرد: دشمنان اسلام تلاش دارند از طرق مختلف رذایل اخلاقی و اجتماعی را در میان مسلمانان ترویج کنند.
کد خبر: ۲۸۴۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶ - 21March 2018

دشمنان اسلام روی انحراف مسلمین حساب باز کرده اندبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، حجت الاسلام سید حسین آقامیری معاون آموزش موسسه سیره شهدا در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای تازه تفحص شده و با حضور روحانیون ایثارگر و بسیجی حوزه علمیه خراسان در معراج الشهدای اهواز برگزار شد، با بیان این که فراهم آوردن مقدمات پیروی از نفس اماره، به راه انداختن جنگ و جایگزینی سبک زندگی غربی با اسلامی، سه راهبرد دشمن برای به تأخیر انداختن ظهور است، اظهار داشت: حربه جنگ در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و در جریان جنگ تحمیلی از سوی دشمنان به کار گرفته شد و دشمن با همه آن چه در توان داشت در پی این بود که انقلاب را در نطفه خفه کند، اما به اهداف خود نرسید.

وی افزود: جنگ برای دشمنان نتیجه عکس داشت و البته برکات فراوانی برای جبهه حق به ارمغان آورد به طوری که استراتژیست‌های غربی بالاتفاق آن را یک اشتباه بزرگ خواندند و بدین ترتیب راهبرد استکبار برای مقابله با انقلاب و جلوگیری از نفوذ آن در دنیا تغییر کرد.

این راوی دفاع مقدس اظهار کرد: رئیس جمهور آمریکا پس از پایان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و در سخنانی راهبردی اعلام کرد که هزینه‌های این جنگ باید در مسیر فرهنگ به کار گرفته می‌شده و از این طریق باید به انقلاب اسلامی ضربه می‌زدیم.

حجت الاسلام آقامیری با بیان این که مجموع سیاست، فرهنگ و اقتصاد، سبک زندگی را می‌سازند، تأکید کرد: نکته مهم در ارتباط با تغییر رویکرد دشمن برای براندازی نظام اسلامی از طریق نفوذ در سیاست، فرهنگ و اقتصاد این است که آن‌ها با شعار ضددینی فعالیت نمی‌کنند، بلکه تلاش دارند به صورت کاملاً مسالمت آمیز قواعد قلّابی خود را جایگزین قواعد اسلامی کنند.

وی هشدار داد: امروز دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی مشکل‌تر و پیچیده‌تر از گذشته شده است و این بیداری، هوشیاری و بصیرت دوچندان مردم و مسئولین را می‌طلبد.

معاون آموزش موسسه سیره شهدا گفت: جلوگیری از ترویج و عادی سازی قواعد غیراسلامی در جامعه مشروط به شناخت و درک صحیح از قواعد دینی در عرصه‌های مختلف است.

حجت الاسلام آقامیری یکی از مصادیق جهاد کبیر را ایستادن در برابر هجمه‌های دشمن در حوزه سبک زندگی دانست و عنوان کرد: دشمنان اسلام حساب ویژه‌ای روی انحراف مسلمین باز کرده‌اند و تلاش دارند از طرق مختلف، رذایل اخلاقی و اجتماعی را در میان آن‌ها ترویج کنند.

وی با اشاره به آیه «فَلَا تُطِعِ الْکَافِرِینَ وَجَاهِدْهُمْ بِهِ جِهَادًا کَبِیرا» (فرقان/ ۵۲) اظهار کرد: سفارش به جنگ در آیات مکی از جمله این آیه دیده نمی‌شود بلکه خداوند قرآن را وسیله جنگ پیامبر با مشرکین قرار می‌دهد و مسلمانان را به عدم پیروی از مشرکین در ابعاد مختلف زندگی و استقامت در برابر دشمن دعوت می‌کند.

این راوی دفاع مقدس با تأکید بر جایگاه والدین در سعادتمندی خانواده و فرزندان گفت: زمینه‌های بروز و ظهور محاسن اخلاقی و اجتماعی انسان با لقمه حلال و شیر پاک والدین فراهم می‌آید و این‌ها هستند که مبانی اخلاقی و فکری او را شکل می‌دهند.

حجت الاسلام آقامیری تصریح کرد: ما با خدا معامله می‌کنیم و بر این اساس نباید از، چون و چرای مخلوق او بترسیم و در بندگی خداوند کم بگذاریم.

وی در پایان ابراز کرد: بسیاری از ما متوجه نقش و جایگاه همسران و مادران شهدا نیستیم، اما دشمنان این مهم را به خوبی درک کرده‌اند و تلاش دارند مادران را از پرورش فرزندانی با خصوصیات شهدا ناتوان یا حداقل غافل کنند.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار