ما توانستیم ۳۳۱/

اعزام ۸ هزار زائر از استان مرکزی به مناطق عملیاتی

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه راهیان نور یکی از گرانبهاترین میراث دوران دفاع مقدس است گفت: ۸ هزار زائر از استان مرکزی به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۲۸۴۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰ - 21March 2018

۸ هزار زائر از استان مرکزی به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوندبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ترویج و نشر فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس و انتقال اثرگذار آن به نسل جوان را از مهمترین اهداف برگزاری اردو‌های راهیان‌نور دانست و اظهار داشت: اردوی راهیان نور یک برنامه ملی مهم با محوریت تربیتی بوده و از بین‌بردن ارزش‌های مربوط به آن دوران از مهم‌ترین اهداف دشمنان است که حضور قشر جوان جامعه این امکان را از آنان دور می‌سازد.

وی افزود: راهیان نور به عنوان یکی از گرانبهاترین میراث دوران دفاع مقدس است که می‌تواند ایستادگی و مقاومت مردم در آن دوران را به نسل‌های بعدی منتقل کند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: امروز دشمنان انقلاب اسلامی با انواع ترفند‌ها و با جنگ نرم و شبیخون فرهنگی درصدد از بین بردن فرهنگ شهادت و دفاع مقدس و بی‌تفاوت کردن جوانان نسبت به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب هستند که باید در این مورد هوشیار باشیم.

کریمی استکبارستیزی را مهم‌ترین پیام دوران دفاع مقدس دانست و گفت: هشت سال دفاع مقدس را با تمام سختی هایش پشت سر گذاشتیم، اما اجازه ندادیم حتی یک وجب از خاک کشورمان به تصرف دشمن درآید و امروز ما در عرصه جهانی اثرگذار هستیم.

وی به اعزام کاروان‌های راهیان نور از استان مرکزی اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۱۴ هزار نفر از استان مرکزی به مناطق عملیاتی اعزام شدند و امسال نیز تاکنون حدود ۹ هزار نفر از این استان به اردو‌های راهیان نور اعزام شده‌اند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه اعزام راهیان نور همچنان ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و استقبال خانواده‌های از اردو‌های راهیان نور عمومی امسال پیش‌بینی می‌کنیم که ۸ هزار نفر در قالب راهیان نور عمومی از استان مرکزی به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شوند.

کریمی با اشاره به برگزاری برنامه‌ها و رزمایش‌های فرهنگی به منظور اثرگذاری هرچه بیشتر این اردو‌ها عنوان کرد: در پادگان مسعودیه هر ساله سازمان بسیج به شکل مستمر برنامه رزمایشی اجرایی می‌کند که این رزمایش در طول چند شب تکرار میشود.

وی افزود: همچنین در برخی پادگان‌های سپاه‌های استانی نیز به شکل محدود برنامه‌ها و رزمایش‌های فرهنگی به منظور ملموس‌سازی شرایط دوران دفاع مقدس اجرایی می‌شود؛ و حتی منطقه «میشداغ» توسط ارتش برنامه‌های فرهنگی ویژه زائران راهیان نور اجرایی می‌شود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: برنامه‌ای تحت عنوان «بچه‌های آسمانی» در شلمچه ویژه کودکان برگزار می‌شود تا نسل آینده ساز انقلاب را با فرهنگ دفاع و مقاومت بیش از پیش آشنا سازد.

کریمی به یادمان‌های شهدا در مناطق عملیاتی جنوب اشاره کرد و افزود: در منطقه عملیاتی والفجر ۸، فاو، شلمچه، طلائیه، هویزه، دهلاویه، شرهانی، مهران و فکه راویان ثابت به روایتگری عملیات‌های انجام شده در این مناطق می‌پردازند که بیان شرایط و وضعیت دوران دفاع مقدس از بیان این روایتگران بسیار برای زائران اثرگذار است.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار