شهید دهقانی:

تمام فرزندانم فدای یک تارموی امام خمینی شوند

دختر سردار شهید «محمد دهقانی» به مناسبت یکم فروردین سالروز تولد پدرش می‌گوید: پدرم در وصیت‌نامه‌اش آرزو کرد که تمام فرزندانم فدای یک تارموی امام خمینی شوند.
کد خبر: ۲۸۴۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸ - 21March 2018

شهید دهقانی، وصیت می‌کند تمام فرزندانم فدای یک تارموی امام خمینی شوندبه گزارش دفاع پرس از بندرعباس، مرضیه دهقانی دختر سردار شهید «محمد دهقانی» از شهدای دوران دفاع مقدس استان هرمزگان در بیان خاطرات پدرش می‌گوید: پدرم در یکم فروردین 1331 متولد شد و 14  اسفند سال 65 به شهادت رسید.

وی در بیان خاطرات پدرش (شهید دهقانی) عنوان می کند که خیلی کوچک بوده و بیشتر خاطرات و هنرهایی که از پدرش به یاد دارد از زبان مادر و همرزمان و دوستانش شنیده و حتی بعضی از کارهای شهید دهقانی برایشان تازگی دارد.

دختر شهید دهقانی می‌گوید: پدرم جزو نیروهای زبده اطلاعاتی بود و علت مسافرت‌های زیادش را ما خودمان هم تازه از زبان برخی از دوستان‌شان می‌شنویم و از آنجایی که ناخدا هم بوده تا جایی‌ که مسافرت‌های پی‌درپی او را چنان هنرمند و کاربلد می‌کند که به هفت زبان دنیا مسلط می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: در خاطراتی از زبان همرزمانش شنیده که شهید دهقانی همیشه ادویه‌جات به همراه داشته و با تور ماهیگیری از اروندکنار ماهی صید کرده و برای برای رزمنده ها آشپزی می‌کرده است.

دهقانی می‌فزاید: هنوز برای من علامت سوال است اروند کنار که به رودخانه وحشی معروف است چطور پدرم از آن ماهی صید می‌کرده‌، هرچند که ایشان در غواصی هم بسیار ماهر بودند و چون با دریا زیاد ارتباط داشته در جبهه‌ها هم علاوه بر دیگر فعالیت‌ها، غواص هم بوده است.

* دفتری که زبان شعر شهید برای همرزمان شهیدش شد

فرزند شهید محمد دهقانی ادامه می‌دهد: پدرم یکی از کارهای زیبایی که به یادگار گذاشت استفاده از زبان شعر در نحوه شهادت همرزمان شهیدشان بوده مانند این شعر که؛ لیلا به گفتا، خدا ای شهریارم / از بحر اکبر، خدا من بی‌قرارم، پدرم این شعر را اول دفترش آورده بود و بعد از این نوحه از خاطرات و نحوه شهادت دوستان شهیدشان با زبان شعر گفته‌ است.

این فرزند شهید عنوان می‌کند: پدرم زیاد اهل نامه نوشتن به فامیل بود، حتی نامه‌هایی به فامیل و خویشان نوشتند و از آن‌ها برای حضور در جبهه خیلی تشویق کرده‌اند که به عنوان مثال یکی از خصلت‌های بسیار زیبا که همیشه هم آشناییان و دوستان پدرم تعریف از ایشان به خاطر رفاقت و میزان صمیمیت وی می‌گویند، ارتباط بسیار خوب‌شان با اهل سنت بوده و دوستان زیادی دارند که از اهل سنت هستند، در واقع می‌توان گفت ایشان یک رابط مورد اعتماد بین اهل سنت و نظام بوده‌ است.

* از شهید الله پرست طلب شفاعت می‌کند

دهقانی از شهید حسین الله پرست به عنوان یکی از شهدای بسیار صمیمی با پدرش نام می‌برد که از شهید الله پرست بارها و بارها می‌خواهد وی را شفاعت کند و می‌افزاید: پدرم بجز با شهید شهید الله پرست که بسیار باهم صمیمی بودند با شهیدان غلامشاه زاکری و علی دودوی که از دوران کودکی باهم بودند و در زمان انقلاب نیز فعالیت‌های انقلابی داشتند.

* تمام فرزندانم فدای یک تارموی امام خمینی

دختر سردار شهید دهقانی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های نفوذ و تخریب انقلاب ورود به بدنه انقلاب است، بیان می‌کند: همه بسیجیان باید در خط ولایت باشند و این خواسته همه شهداست، بنابراین اگر وصیت‌نامه‌های شهدا را مرور کنیم بر حفظ خط ولایت برای حفظ اسلام تاکید کرده‌اند.

دهقانی می‌گوید: یکی از سفارش‌های جدی شهدا این است که مردم و به خصوص خانواده‌های شهدا هیچ وقت پشت سر ولایت را خالی نکنند حتی پدرم در وصیت‌نامه‌اش می‌گوید همه فرزندانم فدای یک تارموی امام خمینی شوند.

این دختر شهید عنوان می‌کند: پدرم ارادات خاصی به حضرت رقیه داشت، آخرین لحظه‌ای که هیچ وقت نمی‌توانم فراموش کنم جسد سوخته پدرم بود، آن لحظه را فراموش نمی‌کنم درحالی که همیشه پدرم را شاد و خندان دیده بودم.

شهید محمد دهقانی از شهدای دوران دفاع مقدس استان هرمزگان با شروع جنگ تحمیلی عازم جبهه می‌شود. وی که تنها فرزند پسر خانواده بود و مادرش زیاد به رفتنش راضی نبود بعد از دو سال دوباره از سال 63 عازم جبهه می‌شود و سال‌های 64 تا 65 کامل در جبهه بوده‌ تا اینکه در 14 اسفندماه سال 65 در عملیات کربلای 5 در منطقه شلمچه به شهادت می‌رسد و پیکر سوخته‌اش در گلزار شهدای بندرعباس به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار