افشای اسناد قرارداد تسلیحاتی کانادا با عربستان

اسناد و مدارک افشا شده نشان می‌دهد قرارداد ۱۵ میلیارد دلاری سال ۲۰۱۴ کانادا با عربستان در واقع قرارداد فروش خودرو‌های زرهی بوده است، این در حالی است که قبلا اعلام شده بود این قرارداد برای فروش کامیون و جیپ است.
کد خبر: ۲۸۴۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶ - 21March 2018

افشای اسنادی از قرارداد تسلیحاتی کانادا با عربستان در سال ۲۰۱۴به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از صدای کانادا، این قرارداد که در سال ۲۰۱۴ میان دو کشور امضا شده بود و در سال ۲۰۱۶ توسط دولت کانادا تایید شد، برای اولین بار منتشر شده است.

این مدارک نشان دهنده این است که شرکت کانادایی جنرال داینامیکس لند سیستمز مجوز صادرات خودرو‌های زرهی به عربستان را کسب کرده است. این مدارک همچنین نشان می‌دهند که عربستان سعودی ۹۲۸ خودروی LAV۶ و تانک‌های سبک فوق پیشرفته از این شرکت خریداری کرده است.

نزدیک به ۴۰ درصد از این خودرو‌ها یعنی ۳۵۴ دستگاه خودرو‌های استاندارد حمل یگان‌ها می‌باشد. ولی این قرارداد شامل ۱۱۹ خودروی زرهی جنگی با قابلیت پرتاب توپ کالیبر ۱۰۵ میلیمتری، ۱۱۹ خودروی ضد تانک و ۱۱۹ خودروی پشتیبان شلیک مستقیم نیز می‌شود. بقیه این سفارش شامل آمبولانس، خودرو‌های فرماندهی متحرک، خودرو‌های مقامات عالی و همچنین خودرو‌های تعمیرات مجهز به جرثقیل است.

پیش از این استفان هارپر، نخست وزیر پیشین کانادا درباره این قرارداد گفته بود که کانادا به عربستان سعودی کامیون فروخته است، پس از آن جاستین ترودو، نخست وزیر کنونی این کشور از فروش جیپ خبر داده بود.

قرارداد فروش تجهیزات نظامی کانادا به عربستان سعودی، همچنین شامل برنامه پشتیبانی ۱۴ ساله برای تعمیرات و بازسازی قطعات و تامین مهمات و آموزش یگان‌ها در اروپا و کانادا و تیم‌های تعمیر و نگهداری در عربستان سعودی می‌شود.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها