در گفت‌وگو با دفاع پرس تشریح شد؛

روایت «عنایت صحتی‌شکوه» از یک عکس تاریخی/ آیت‌الله خامنه‌ای چگونه وارد خرمشهر شد+ عکس

یکی از مدافعان خرمشهر در مقاومت ۴۵ روزه روایتی از یک عکس تاریخی بیان کرد.
کد خبر: ۲۸۴۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۹ - 21March 2018

«عنایت صحتی‌شکوه» از مدافعان خرمشهر در مقاومت ۴۵ روزه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس در توضیح یک عکس تاریخی، اظهار داشت: پس از ورود متجاوزین بعثی به خرمشهر هیچ تشکیلات منسجمی برای دفاع از شهر وجود نداشت.

وی گفت: شب که می‌شد دشمن با خمپاره ۶۰ منطقه را زیر آتش می‌گرفت. ما نیز در کشتی‌ها پناه گرفته بودیم. به شهید بهروز مرادی گفتم ما سلاح نداریم باید چه کنیم؟ به توصیه ایشان شب داخل خانه‌ها رفتیم والوارهای خانه‌ها را تراشیدیم و به سلاح سرد تبدیل کردیم.

این مدافع خرمشهر در مقاومت ۴۵ روزه افزود: ما در شرایطی سختی سپری می‌کردیم و هیچ غذایی نداشتیم. شهید جهان‌آرا به ما گفتند باید راه چاره‌ای پیدا کنیم. ایشان ما را داخل خانه‌ای بردند و گفتند باید از داخل این خانه تونلی به داخل شهر ایجاد کنید.

روایت «عنایت صحتی‌شکوه» از یک عکس تاریخی/ آیت‌الله خامنه‌ای چگونه وارد خرمشهر شد+ عکس

صحتی شکوه ادامه داد: در شرایطی که هیچ امکاناتی نداشتیم و فقط با قاشق و چنگال حَفر تونل چندصد متری را آغاز کردیم. در ابتدا فقط چند عدد قاشق و چنگال داشتیم و سپس گاری و بیل و کلنگ به دست آوردیم و تونلی از داخل خانه‌ها ایجاد کردیم که روزها ما را از شر بمباران‌ها در امان می‌گذاشت و شب نیز باعث تردد ما می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: مدت کوتاهی بعد رئیس جمهور وقت کشورمان آیت‌الله خامنه‌ای به خرمشهر آمد و از طریق همان تونل به همراه شهید جهان‌آرا از خرمشهر بازدید کردند.

انتهای پیام/۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها