جروزالم‌پست: آلمان مذاکرات برجامی با آمریکا را بر سر حزب‌الله متوقف کرده است

یک رسانه صهیونیستی مدعی شده دولت آلمان گفت‌وگوها با دیپلمات‌های آمریکایی بر سر برجام را به دلیل اختلافات موجود میان طرفین بر سر گروه حزب‌الله را متوقف کرده است.
کد خبر: ۲۸۴۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷ - 22March 2018

جروزالم‌پست: آلمان مذاکرات برجامی با آمریکا را بر سر حزب‌الله متوقف کرده استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، یک روزنامه صهیونیستی مدعی شده دولت آلمان مذاکرات با دپپلمات‌های آمریکایی برای «اصلاح» توافق هسته‌ای برجام را به دلیل اختلافات موجود درباره حزب‌الله لبنان متوقف کرده است.

روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست نوشته طرفین بر سر مطالبه «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای اعلام تمامیت گروه حزب‌الله لبنان به عنوان سازمان اصطلاحاً «تروریستی» دچار اختلاف شده‌اند.

دو منبع آگاه به گفت‌وگوهای جاری میان مذاکره‌کنندگان دیپلمات‌های آمریکایی با دیپلمات‌های آلمان، فرانسه و انگلیس در خصوص توافق هسته‌ای برجام گفته‌اند آلمان نسبت به دو کشور اروپایی دیگر، همکاری‌های کمتری با آمریکایی‌ها در خصوص مطالبات آنها دارد.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به همین موضوع به رسانه صهیونیستی جروزالم‌پست گفت: «آنها (آلمان) باید تمام حزب‌الله را به عنوان سازمان تروریستی اعلام کنند.»

او اضافه کرد: «با شریکان اروپایی‌مان درباره نگرانی‌های مشترک در خصوص برجام و رفتارهای مخرب ایران گفت‌وگو می‌کنیم.»

مطابق این گزارش، دیپلمات‌های آلمان دلیل مخالفت با درخواست ترامپ در این مورد را مرتبط بودن این موضوع با گفت‌وگوهای سازش میان اسرائیل و فلسطینی‌ها عنوان کرده‌اند. منابع آگاه می‌گویند برلین دولت ترامپ را بیش از حد طرفدار اسرائیل می‌داند و به همین دلیل نمی‌خواهد تمام حزب‌الله لبنان و به ویژه، «شاخه سیاسی» آن را «تروریستی» اعلام کند.

مقام‌های آمریکایی در ماه‌های گذشته چندین دور گفت‌وگو با دیپلمات‌های سه کشور اروپایی طرف برجام (آلمان، انگلیس و فرانسه) برگزار کرده و درباره مطالبات دولت ترامپ برای اصلاح این توافق هسته‌ای رایزنی کرده‌اند. ترامپ در بیانیه 22 دی‌ماه خود، یکی از شرایط ماندن در برجام را اعلام تمامیت حزب‌الله به عنوان سازمان تروریستی از سوی کشورهای اروپایی اعلام کرد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها