جنگ تجاری آمریکا و چین بزودی آغاز می‌شود/ بیانیه چین به آمریکا در جهت ایجاد محیط تجارت عادلانه برای شرکت‌های چینی

وزارت بازرگانی چین با انتشار بیانیه‌ای از آمریکا خواست تا محیطی برای تجارت عادلانه و پایدار بین‌المللی برای شرکت‌های چینی فراهم کند. 
کد خبر: ۲۸۴۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷ - 23March 2018

جنگ تجاری آمریکا و چین بزودی آغاز می‌شود/ بیانیه چین به آمریکا در جهت ایجاد محیط تجارت عادلانه برای شرکت‌های چینیبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، رسانه‌های چین از قریب‌الوقوع بودن جنگ تجاری میان این کشور و آمریکا خبر دادند.

 این گزارش می‌افزاید: چین روز پنجشنبه بیست و دوم مارس، آمریکا را به سواستفاده مکرر از قوانین تجارت بین‌المللی متهم کرد. این اتهام از سوی چین پس از آن مطرح شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته اعلام کرد تعرفه‌های بیشتری را بر کالا‌های وارداتی از چین اعمال می‌کند.

 وزارت بازرگانی چین در واکنش به این رفتار آمریکا گفت: شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد آمریکا قوانین سازمان تجارت جهانی را نقض کرده است و این مساله ضمن وارد کردن آسیب جدی به سلامت تجارت بین‌المللی، ثبات سیستم تجاری چندجانبه را نیز تضعیف کرده است.

 همچنین سازمان تجارت جهانی روز چهارشنبه از این تصمیم واشنگتن انتقاد کرد. بسیاری از این تصمیم دونالد ترامپ ابراز نگرانی کرده‌اند و احتمال می‌دهند که این دو قدرت بزرگ اقتصادی به سمت یک جنگ تجاری پیش بروند.

 پیش بینی می‌شود که میزان تعرفه‌های جدید علیه محصولات وارداتی از چین تا روز جمعه اعلام شود و به نظر می‌رسد که چین نیز دنبال اقدامات تلافی جویانه علیه امریکا است.

 در همین راستا وزارت بازرگانی چین با انتشار بیانیه‌ای از آمریکا خواست تا محیطی برای تجارت عادلانه و پایدار بین‌المللی برای شرکت‌های چینی فراهم کند. 

 انتهای پیام/ ۱۳۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار