همراه با شهدا؛

زندگی‌نامه شهید اكبر اكبری

گوشه‌ای از زندگی‌نامه شهید اكبر اكبری از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.
کد خبر: ۲۸۴۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۶ - 23March 2018

زندگی‌نامه شهید اكبر اكبریبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.

شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید اكبر اكبری یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید.

شهید اكبر اكبری در سال1337 در شهرستان شاهین دژ دیده به دنیا آمد و تا اخذ مدرك دیپلم به تحصیلات خود ادامه داد. شهید اكبری از شیفتگان ائمه اطهار و بخصوص سالار شهیدان حسین بن علی (ع) بود و به لحاظ تربیت خانوادگی و داشتن روحیه دینداری با قرآن بسیار مأنوس بود و از منتظران واقعی حضرت مهدی موعود (عج) بود.

شهید بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جزو اولین كسانی بود كه در شهرستان شاهین دژ به عضویت سپاه پاسداران درآمد و فرمان امام راحل را لبیک گفت.

اين شهید بزرگوار در بهداری رزمی سپاه مشغول خدمت بود كه همواره در مناطق عملیاتی كردستان به كمك مجروحین عزیز می شتافت و آنها را مداوا می كرد و سرانجام در تاریخ 1360/5/20 در حین اعزام یكی از مجروحین به مراكز درمانی در جاده تبریز بر اثر تصادف خودروی سپاه دار فانی را وداع گفت و به درجه رفیع شهادت نائل گشت و پیكر مطهرش توسط امت حزب ا... شاهین دژ تشییع و در گلزار شهدا در جوار سایر شهدای اسلام به خاك سپرده شد.

فرازی از وصیتنامه شهید اكبر اكبری

ما از خداییم و بازگشت ما به سوی خداست . الحمدلله اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمد عبده و رسوله و اشهد ان علی ولی الله اللهم صل علی محمد و آل محمد.

حمد و ستایش پروردگار است که پروردگار جهانیان است خدایا درود فرست بر محمد و آل محمد با درود به امام زمان و نائب بر حقش امام خمینی و امت شهید پرور؛ اکبر اکبری وصیت نامه خود را آغاز می کنم.

خطاب به مردم: برادران و خواهران امام را تنها نگذارید و پشتیبان ولایت فقیه و اسلام باشید و در مرگم گریه نکنید بلکه تا می توانيد تبلیغ معارف اسلامی بکنید. برادران و خواهران خواهشمند است که در برخوردهایتان اخلاق اسلامی را رعایت کنید و خدا را ناظر بر اعمال خود ببینید.

خطاب به سپاهیان: سپاه اکنون مظلوم است، صدای مظلومیت سپاه از گوشه و کنار سنگرهای کردستان جنوب و غرب کشور و از داخل گلستان شهدا و از راز و نیاز شبانه عاشقان به گوش می رسد . شما ای برادران و خواهران مسلمان سپاه امام حسین سپاه امام زمان سپاه عشق و ایمان و خون را یاری کنید و روز به روز جهت تحکیم این ارتباط تلاش کنید. چه سعادتی بالاتر از این برای من و شما از اینکه فرماندهی ما به عهده امام عزیز امت است. قدر خودتان را بدانید و بیهوده اتلاف وقت نکنید. جلوتر و عقب تر از امام خود حرکت نکنید و به وظیفه مربوطه .عمل کنيم تا به یاری خداوند این اسلام اصیل را به تمامی جهان ثابت کنیم تا اینکه این منافقان و کوردلان بفهمند اسلامی یعنی چه.

خطاب به خانواده ام: خانواده عزیز پدر و مادر گرامی با اینکه برای من مشقت و زحمات زیاد کشیدید و بزرگم کردید واقعاً شرمنده ام که نتوانستم دینم را به شما ادا کنم. ان شاء ا.. که من را حلال کنید و شما پدر عزیز امیدوارم که در مسیر زندگی به هدف های متعالی دیگری نیز بیندیشید و نماز را به جماعت بخوانید و وقتتان را صرف جبهه ها کنید. امید است که شما خانواده محترم الگو باشید که شایستگی ورود به سپاه و این عبادتگاه را بیابید و ای پدر و مادر مهربان و زحمت کشم و خواهران و برادران ! الله اکبر از شما شرمنده ام . تقاضای شفاعت دارم خواهشمندم بعداز شهادتم  بر من گریه نکنید.

و در آخر در هر کجا باشید اسلام و امام را یاری کنید؛ چه در سنگر مدرسه باشید چه در جبهه چه در کوچه بازار. خلاصه هر کجا که باشید. خدایا کمکم کن تا بتوانم به رضای تو انجام وظیفه کنم.

منبع: صدا و سیما

نظر شما
پربیننده ها