بررسی علل افزایش میزان تصادفات در شهریورماه/2

سرعت بالا بیشترین تخلفات به ثبت رسیده در ماه جاری/ تلاش پلیس برای کاهش تلفات در جاده‌ها

معاون عملیاتی و ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: با توجه به آنکه شهریورماه بیشترین آمار تصادفات و تلفات را به خود اختصاص داده امیدواریم با تلاش های صورت گرفته از سوی پلیس این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش چشمگیری داشته باشد.
کد خبر: ۲۸۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۴ - 20September 2014

سرعت بالا بیشترین تخلفات به ثبت رسیده در ماه جاری/ تلاش پلیس برای کاهش تلفات در جاده‌ها

سرهنگ "پرویز حسینی" معاون عملیاتی و ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ در گفت و گو با خبرنگار انتظامی دفاع پرس گفت: در دور دوم سفرهای تابستانی امسال شاهد افزایش 10 درصدی حجم ترافیک در محورهای مواصلاتی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودهایم.

وی افزود: با وجود افزایش حجم ترافیک در محورهای مواصلاتی استان، تعداد تلفات جادهای در این زمان به نسبت سال گذشته 7 درصد کاهش داشته است.

حسینی با اشاره به آمارهای تصادفات در زمان های مشخص شده تصریح کرد: براساس آمارهای رسیده، 56.8 درصد تصادفات منجر به فوت در روز اتفاق افتاده و 29.9 درصد هم در شب که نشان دهنده توجه بیشتر رانندگان در شب است و از سوی دیگر، 10.1 درصد تلفات رانندگی هم درطلوع و یا غروب آفتاب اتفاق افتاده است.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: 50 هزار و 429 خودروی در دو مسیر رفت وبرگشت 24 ساعت گذشته در جاده هراز به ثبت رسیده است که از این میزان تردد تعداد 199 فقره تخلف رانندگان توسط دوربین های هوشمند جاده ای ثبت شده و سرعت بالا بیشترین دلیل این تخلفات گزارش شده است.

معاون عملیاتی و ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ خاطر نشان کرد: در دوروز گذشته محورهای ورودی استان سنگین تر شد و این بدان معنا ست که تعدادی از هموطنان در حال بازگشت از سفر هستند که این موضوع تا یکی دوروز آینده ادامه خواهد داشت.

وی محور امام رضا از سمنان، محور بابایی از سمت هراز و فیروزکوه، آزادراه کرج-تهران و اتوبان قم به تهران را از جمله محورهای سنگین ترافیکی اعلام کرد و گفت: از آنجایی که تهران در مسیر منتهی به مسیرهای زیارتی و شمالی و خیلی از استانهای مهمانپذیر قرار دارد حدود 10 درصد افزایش سفرها را داشته ایم.

معاون عملیاتی و ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ با بیان این مطلب که اداره راه و شهرسازی با پلیس راهنمایی و رانندگی ارتباط تنگاتنگی دارد  افزود: بدون شک با همکاری و تعاملهای صورت گرفته و با استفاده از تمام توان مجموعه پلیس راهنمایی و رانندگی شاهد کاهش تصادفات جادهای در شهریور ماه امسال نسبت به سال گذشته خواهیم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار