ما توانستیم ۳۹۵/ کریمی در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

تشریح برنامه‌های یادمان هویزه در ایام نوروز

دبیر ستاد فرهنگی یادمان شهدای هویزه به تشریح برنامه‌های این یادمان در ایام نوروز پرداخت.
کد خبر: ۲۸۴۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲ - 24March 2018

تشریح برنامه‌های یادمان هویزه در ایام نوروز«میلاد کریمی» دبیر ستاد فرهنگی یادمان شهدای هویزه در گفت‌و‌گو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس با اشاره به برنامه‌های فرهنگی که در یادمان هویزه برگزار می‌شود، اظهار داشت: یادمان شهدای هویزه از سال 83 با همکاری بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) برنامه‌های ویژه‌ای را در ایام راهیان نوروزی برگزار می‌کند.

وی در تشریح برنامه‌ها گفت: برگزاری حلقه‌های معرفت با هدف افزایش بصیرت و بینش سیاسی، جلسات نهج البلاغه خوانی به صورت عمومی و خصوصی، جلسات انس با قرآن، آموزش روایتگری و ... از جمله برنامه‌هایی است که با همکاری خادمین و اساتید دانشگاه امام صادق (ع) برگزار می‌شود.

کریمی خاطرنشان کرد: در ایام راهیان نور روایتگری در سه دقیقه را داریم. خادمینی که آموزش روایتگری را گذراندند، قبل از اینکه اتوبوس ها وارد یادمان شود و راوی روایتگری خود را آغاز کند، سوار اتوبوس شده و یک روایتگری سه دقیقه ای در مورد شهدای هویزه انجام می‌دهد. این روایتگری مقدمه‌ای برای آغاز اردوی زائران خواهد بود.

دبیر ستاد فرهنگی یادمان شهدای هویزه عنوان کرد: به جهت اینکه خادمان در طول روز برنامه‌های فشرده‌ای را دارند و فرصت زیارت و خلوت با شهدا پیدا نمی‌کنند، جلسات ذکر توسل شبانه را برایشان در نظر گرفته‌ایم. همچنین مراسم روضه خوانی هر روز پیش از اذان مغرب با حضور خادمان در قتلگاه شهدای هویزه برگزار می شود.

وی در خصوص برنامه ورزش صبحگاهی اذعان کرد: مراسم ورزش صبحگاهی را به صورت روزانه برگزار می‌کنیم. در دوران فرماندهی شهید علم الهدی، برنامه ورزش صبحگاهی جزو برنامه‌های لازم الاجرای نیروهایش بود. از این رو خادمان را با هدف ایجاد روحیه شاد، آمادگی حداقلی جسمی و بهانه‌ای برای مطرح کردن امور تربیتی، به این مراسم دعوت می‌کنیم.

وی افزود: برگزاری مراسم جشن امضای کتاب سفر سرخ(رمان زندگی شهید محمدحسین علم الهدی) با حظور نصرت الله محمود زاده نویسنده و همرزم شهدا هویزه از دیگر برنامه های این یادمان است. همچنین  کانال تلگرام شهدای هویزه با هدف معرفی هرچه بیشتر یادمان و شهدای مظلوم هویزه و تداوم ارتباط با زائران شکل گرفته است.

کریمی با اشاره به اینکه یادمان شهدای هویزه را با غرفه و سنگرهای فرهنگی‌اش می‌شناسند، گفت: در غرفه اقتصادی مقاومتی از سطح نخبگان فاصله گرفتیم. زیرا یکی از پایه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی، مردم هستند. براساس کتب تدوین شده در این حوزه و بهره گیری از اساتید و کارشناسان به تبیین اقتصاد مقاومتی پرداختیم. همچنین در این غرفه از ظرفیت هنر استفاده کرده و از طریق تئاتر به مسائله حمایت از کالای ایرانی پرداختیم و گفتمان سازی برای کودکان در زمینه اقتصادی مقاومتی را با استفاده از بازی مار و پله انجام دادیم.

وی ادامه داد: در این غرفه کمپین نوشتن طومار بیعت با رهبری در جهت تحقق منویات ایشان آغاز شده است. برنامه دیگر ما در سنگر اقتصاد مقاومتی، استفاده از ظرفیت شهدای هویزه در این زمینه است. طبق پژوهش‌های صورت گرفته، وصیت نامه و دست‌نوشته شهدای هویزه را که مربوط به اقتصاد مقاومتی بود را استخراج کرده و در دسترس مردم قرار دادیم. شهید علم الهدی در زمان حیات خود نامه‌ای با موضوع مصرف گرایی تمدن غرب به خواهرش نوشت و در پایان از او پاسخ خواست. ما نیز از زائران می‌خواهیم که نامه شهید علم الهدی را از فروشگاه فرهنگی یادمان شهدای هویزه به صورت رایگان تحویل بگیرند و آنرا مطالعه کنند و سپس به نامه شهید پاسخ دهند و پاسخ نامه شهید را برای ما ارسال کنند. از میان شرکت کنندگان به صورت قرعه کشی، جوایز نفیسی تعلق خواهد گرفت.

دبیر ستاد فرهنگی یادمان شهدای هویزه سنگر مشاوره و سبک زندگی اسلامی را از دیگر برنامه‌های یادمان شهدای هویزه دانست و تصریح کرد: سال گذشته غرفه مشاوره بسیار مورد استقبال قرار گرفت. در این غرفه به موضوع تربیت فرزندان و آشنایی آن‌ها با موضوع دفاع مقدس پرداخته می‌شود.

کریمی افزود: معتقدیم که این کودکان و نوجوانان، آینده سازان کشور هستند بنابراین باید با موضوع ایثار و شهادت آشنا شوند. خانه کودک برای سنین سه تا هفت سال و سنگر آسمانی که شبیه‌سازی فضای دفاع مقدس است را برای سنین هفت 7 تا 14 سال در نظر گرفته‌ایم.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار