ما توانستیم ۳۹۷/ فرمانده سپاه کربلای مازندران:

راهیان نور بهترین سفر معنوی برای جوانان نسل حاضر است

فرمانده سپاه کربلای مازندران گفت: اردوی راهیان نور به عنوان بهترین سفر معنوی برای جوانان نسل حاضر است.
کد خبر: ۲۸۴۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴ - 24March 2018

راهیان نور بهترین سفر معنوی برای جوانان نسل حاضر استسردار «محمدحسین بابایی» فرمانده سپاه کربلای مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در ساری، از راهیان نور به عنوان بهترین سفر معنوی برای جوانان نسل حاضر یاد کرد و اظهار داشت: این سفر معنوی همه ساله در ایام اسفند و فروردین با حضور باشکوه مردم به ویژه جوانان به سمت مناطق دفاع مقدس اتفاق می‌افتد.

این مسئول، مازندران را یکی از استان‌هایی دانست که در این موضوع می‌درخشد و حضور بسیار زیاد مردم را شاهدیم که در این سفر معنوی، حماسی و آموزنده توفیق پیدا می‌کنند و سپاه کربلا هم نقش تسهیل این سفر را دارد.

بابایی از استاندار مازندران به عنوان رئیس ستاد پشتیبانی راهیان نور استان نام برد و افزود: سپاه نواحی شهرستانی و استانی به عنوان دبیر این ستاد انجام وظیفه می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری راهیان نور در اسفند و فروردین ماه اضافه کرد: همچنین راهیان نور غرب را در تابستان داریم که این برنامه تا حدود پایان مهرماه ادامه پیدا می‌کند و بعد از آن راهیان نور دانش آموزی برای مناطق جنوبی کشور ادامه پیدا می‌کند.

این مسئول افزود: از اواسط بهمن ماه راهیان نور دانشجویی و تقریبا از ۲۰ اسفند ماه راهیان نور عموم مردم و محلات برگزار می‌شود که به لطف خدا سال به سال شاهد حضور بیشتر مردم هستیم.

فرمانده سپاه کربلای مازندران به بیانات مقام معظم رهبری در این خصوص اشاره و تاکید کرد: مسئولین بر اساس نگاه رهبری از این حرکت عظیم پشتیبانی کنند.

بابایی میانگین اعزام را که به صورت خود جوش توسط مردم انجام می‌شود بین ۴۵ تا ۵۰ هزار عنوان کرد و گفت: اردوگاه شهید باکری برای میزبانی و پذیرایی از راهیان نور در نظر گرفته شده است.

این مسئول به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری راهیان نور را در حقیقت معجزه‌ای با خواست دشمن برشمردند و گفتند؛ دشمنان می‌خواهند مقاومت جانانه‌ ما در هشت سال مقاومت مردم فراموش بشود.

وی امنیت، اقتدار، استقلال و سلامت کشور را مرهون هشت سال دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: به همین دلیل خیلی‌ها با درک این اهمیت و هدف دشمن تلاش می‌کنند که بهترین تعطیلات خودشان یعنی تعطیلات عید نوروز را به این سفر معنویت بیایند.

فرمانده سپاه کربلای مازندران راهیان نور را یک مبارزه‌ عظیم مردمی دانست و گفت: در زنده نگه داشتن این میراث بزرگ و پاسداشت ۲۱۸ هزار شهید هر سال شاهد زیارت اولی‌ها، به ویژه نسل نوجوان و جوان هستیم.

این مسئول اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم در سال ۹۷ مقدمات بیشتری را فراهم کنیم تا حضور پر رنگ‌تر و جمعیت بیشتری را به این مناطق، اعزام داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ما امروز به راهیان نور خیلی نیاز داریم، گفت: همچنین مسئولین ما نیاز دارند به این که باور کنند ما با دستان خالی ۸ سال دفاع مقدس، اما با اتکا به قدرت بی‌پایان مردمی ایستادیم و الان هم در صحنه‌های مختلف اجتماعی، موضوعات فرهنگی و مسائل اقتصادی نیاز به حضور مردم در این مسائل است.

بابابی اضافه کرد: چنانچه روی به مردم بیاوریم و از آنها استفاده بشود و میدان به معنای واقعی به مردم داده شود از حزب گرایی و جناح گرایی که در سر دارند دوری کنند قطعا مشکلات برطرف خواهد شد.

فرمانده سپاه کربلای مازندران عنوان کرد: نه می‌توانیم بگوییم حمایت مسئولین از اردو‌های راهیان نور خوب بوده و نه می‌توانیم بگوییم نبوده، قطعا اگر حمایت مسئولین نباشد ما در اداره‌ مجموعه‌ یادمان‌ها و راهیان نور دچار مشکل می‌شویم، اما آنچنان هم که امکانش است همه ورود پیدا نمی‌کنند.

وی از حمایت، دغدغه و تاکید استاندار مازندران در بحث راهیان نور قدردانی کرد و گفت: این باور هنوز در بعضی مسئولین به وجود نیامده که ما به راحتی برای راهیان نور برنامه ریزی نمی‌کنیم بلکه وقتی موضوع راهیان نور مطرح می‌شود بخش زیادی از انرژی و وقت ما را موضوع پشتیبانی مصرف می‌شود که اگر این مباحث حل شود نسبت به بحث محتوایی بیشتر توجه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار