تظاهرات صدها هزار نفر در آمریکا علیه خشونت سلاح+ عکس

صدها هزار نفر از مردم آمریکا با برپایی تظاهرات در شهرهای مختلف این کشور از نمایندگان و قانونگذاران خواستند تا برای کنترل سلاح اقدام کنند.
کد خبر: ۲۸۴۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹ - 25March 2018

به گزارش گروه بین الملل  دفاع پرس به نقل ازخبرگزاری آناتولی، اعتراضات موسوم به «تظاهرات برای زندگی و جان ما» که در شهرهای مختلف آمریکا در روز شنبه برگزار شده، پس از آن بوده است که یک دانش آموز سابق دبیرستانی در ایالت فلوریدا با شلیک گلوله حداقل 17 نفر از دانش آموزان را از پای درآورده است.

 تظاهرات صدها هزار نفر در آمریکا علیه خشونت سلاح

در واشنگتن، برگزار کنندگان تظاهرات امیدوار بودند که حدود 500 هزار نفر در این تظاهرات شرکت کنند و از کنگره بخواهند تا قانونی را برای محدود کردن دسترسی به سلاح در آمریکا تصویب کنند.

تظاهرات کنندگان آمریکایی خیابان پنسیلوانیا را پر و به سوی کاخ سفید راهپیمایی کردند. این در شرایطی است که انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا قرار است در ماه نوامبر برگزار شود.

تظاهرات صدها هزار نفر در آمریکا علیه خشونت سلاح

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هیچ گونه واکنشی به این تظاهرات نه از طریق توئیتر و نه از کاخ سفید نشان نداده است ولی لیندسی والترز سخنگوی ترامپ با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: ما آمریکایی های جوان شجاع را که به دنبال دستیابی به حقوق اولیه خود هستند، ستایش می کنیم.

تظاهرات صدها هزار نفر در آمریکا علیه خشونت سلاح

وی افزود: حفظ امنیت کودکان ما یک اولویت برای رئیس جمهور است، به همین دلیل است که رئیس جمهور از کنگره خواسته است تا قانون توقف خشونت در مدارس را تصویب کند و آن را امضا کرده است.

 تظاهرات صدها هزار نفر در آمریکا علیه خشونت سلاح

در کانادا نیز هزاران نفر در شهرهای مختلف در حمایت از اعتراضات آمریکا دست به تظاهرات زدند. در شهرهای مونترال، تورنتو و ونکوور صدها نفر به خیابان ها آمدند و خواستار قوانین محدودکننده بیشتری علیه خرید و فروش سلاح شدند.

انتهای پیام/ 191

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار