چرایی کاهش ازدواج آسان در جامعه/4

معظل بیکاری و ازدواج دغدغه امروز مجلس

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پیگیری های کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص وام ازدواج به ثمر نشست، اظهار داشت: در خصوص اشتغال زایی نیز اقدامات اساسی از سوی دولت و مجلس باید صورت گیرد.
کد خبر: ۲۸۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷ - 20September 2014

معظل بیکاری و ازدواج دغدغه امروز مجلس

محمد علیپور،عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس،اذعان داشت:  کمیسیون اقتصادی در حال پیگیری وام ازدواج برای زوج های جوان بوده  و در حال رایزنی برای تامین بودجه بیشتر در این حوزه می باشد، ضمن اینکه از اوایل تابستان کمیسیون اقتصادی مجلس از رییس کل بانک مرکزی و روسای چند بانک دعوت هایی را در همین رابطه به عمل آورده است.

علیپور افزود: یکی از وظایف کمیسیون اقتصادی پیگیری مسئله تامین منابع مالی و کمک در جهت تسهیل شرایط ازدواج است و علی رغم اینکه مبلغ موجود که به عنوان وام ازدواج پرداخت می شود، قادر به رفع نیازهای اقتصادی زوج های جوان نیست، اما به عنوان یک دلگرمی می تواند، بخش اندکی از نیاز های آن ها را تامین بکند.

نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که برای رفع نیاز شغلی جوانان چه اقداماتی از سوی مجلس صورت پذیرفته، گفت: بی کاری یکی از مشکلات اساسی است که همواره از سوی نمایندگان مجلس در صحن علنی مطرح شده و این یکی از معضلاتی است که دولت همواره با آن دست به گریبان بوده است که در این زمینه نیز باید با نگاهی واقع بینانه تدبیر لازم اندیشیده بشود.

وی افزود: سیستم آموزشی و دانشگاهی کشور درطی سالیان اخیر،جوانان تحصیلکرده ای را تربیت کرده است که پس از پایان تحصیل به انتظار یافتن شغل هایی اداری هستند، در حالی که سیستم اداری کشور، چند سالی است که با تورم کارمند مواجه بوده و حتی بخشی از مراکز صنعتی و تولیدی اقدام به تعدیل نیرو کرده اند.

علیپوربا بیان اینکه یک تجدید نظراساسی باید در حوزه بکارگیری نیروهای جوان صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: ما استعداد های بسیار خوبی داریم که به دلیل توقعات شغلی خاص تا به امروز به کار گمارده نشدند و این مسئله باعث مشکلات اقتصادی فراوانی در خانواده ها شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان گفت: یک عزم و اراده ملی باید وارد عمل شده و با استفاده از بودجه اعتبارات ملی و کشوری در بخش های مورد نیاز اقدام به تربیت نیرو بکند و در این خصوص سازمان فنی و حرفه ای نیز می توانند در آموزش نیروهای کارامد نقش موثری را ایفا کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها