نتانیاهو: قطعنامه‌های شورای حقوق بشر سازمان ملل علیه اسرائیل هیچ ارتباطی با واقعیت ندارد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اقدام شورای حقوق بشر سازمان ملل در تصویب پنج قطعنامه در محکومیت نقض آشکار حقوق فلسطینی‌ها توسط صهیونیست‌ها را محکوم کرد.
کد خبر: ۲۸۴۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۳ - 25March 2018

نتانیاهو: قطعنامه‌های شورای حقوق بشر سازمان ملل علیه اسرائیل هیچ ارتباطی با واقعیت ندارد!به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حمله انتقادی شدید به شورای حقوق بشر عملکرد این نهاد سازمان ملل را در تصویب قطعنامه علیه این رژیم زیر سوال برده و در پیام توئیتری نوشت: شورای حقوق بشر تبدیل به «سیرک بیهوده» شده است و قطعنامه‌های این شورا علیه اسرائیل هیچ ارتباطی با واقعیت ندارد!

این انتقاد نتانیاهو پس از تصویب پنج قطعنامه انتقادی شورای حقوق بشر سازمان ملل علیه  سیاست‌های این رژیم در کرانه باختری صورت گرفت.

نتانیاهو در ادامه مدعی شد قطعنامه‌های شورای حقوق بشر «تنها دموکراسی موجود در منطقه» را هدف می‌گیرد!

شورای حقوق بشر سازمان ملل روز جمعه پنج قطعنامه را تصویب کرد که در آن‌ها بر حق غیرقابل تصرف ملت فلسطین در تعیین سرنوشت خود و تشکیل کشور مستقل تاکید شده است و از رژیم صهیونیستی خواسته شده به مرز‌های ۱۹۶۷ عقب نشینی کرده و به قطعنامه‌های شورای امنیت پایبند باشد.

در اولین جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل در روز جمعه این قطعنامه‌ها با اکثریت قاطع به تصویب رسید و اقدامات رژیم صهیونیستی در شهرک‌سازی در کرانه باختری، وضعیت حقوق بشر در این منطقه و قدس شرقی و ضایع شدن حقوق مردم فلسطین مورد انتقاد شدید اعضای این شورا قرار گرفت.

در این جلسه تنها آمریکا و استرالیا در مخالفت با این قطعنامه‌ها رای دادند.

نتانیاهو در این پیام توئیتری که شنبه شب منتشر شد، نوشت: بیشتر تصمیمات این شورا به دور از واقعیت است و یک سیرک بیهوده از طرف این شورا است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه این توئیت افزود: زمان آن رسیده است که نام این شورا را به شورای تصمیمات علیه تنها دموکراسی موجود در خاورمیانه تغییر دهیم!

پیش از این مقامات فلسطینی با ابراز رضایت از تصویب این قطعنامه‌ها آن را «رد زبان تهدید و زورگویی» رژیم صهیونیستی نامیدند.

یکی از مقامات فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: تصمیمات شورای حقوق بشر سازمان ملل نشان‌دهنده حمایت از فلسطینیان در برابر بی‌عدالتی، گستاخی، اشغال و رد زبان تهدید و زورگویی است.

آمریکا و رژیم صهیونیستی بار‌ها مدعی شده‌اند که شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره انتقاد از این رژیم نسبت به سایر کشور‌ها تبعیض قائل می‌شود و این در حالی است که دیگر کشور‌های عضو این شورا نیز مرتکب نقض حقوق بشر می‌شوند.

امانوئل ناهسون، سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با انتقاد از اقدام این شورا آن را مدیون دیکتاتوری‌های بی‌رحم دانست.

وی در پیام توئیتری خود مدعی شد: شورای حقوق بشر سازمان ملل شورای ریاکاری و استهزاء برای اهداف خاص است. این شورا به طور انحصاری بر ضد رژیم صهیونیستی است و با حمله به اسرائیل بر نقض گسترده حقوق بشر از سوی اعضای خود سرپوش می‌گذارد.

نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل بار‌ها در طول یک سال گذشته گفته است که که کشورش آماده است تا به  منظور ترویج و حمایت از حقوق بشر در سراسر دنیا از شورای ۴۷ نفره حقوق بشر سازمان ملل کناره گیری کند.

هیلی روز جمعه بار دیگر با تکرار این ادعا‌ها و تهدید به کناره‌گیری آمریکا از این شورا، قطعنامه‌های آن را ضد رژیم صهیونیستی دانست و مدعی شد: زمانیکه رویکرد این شورا در قبال اسرائیل بدتر از رویکرد آن نسبت به سایر کشور‌های ناقض حقوق بشراست، نشان می‌دهد که این شورا شایستگی عنوان خود را ندارد.

منبع: صدا و سیما

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار