ما توانستیم ۴۲۰/ دبیر ستاد راهیان نور سپاه کربلا استان مازندران مطرح کرد؛

مازندران پرچم‌دار اعزام زائر به راهیان نور

دبیر ستاد راهیان نور سپاه کربلا استان مازندران از استقبال خوب مردم مازندران به مناطق عملیاتی دفاع مقدس خبر داد و گفت: این استان در بخش قشر محلات مازندران پرچم‌دار اعزام راهیان نور کشور شناخته شد و تا کنون بیش از 12 هزار زائر اعزام داشته و پیش بینی می‌شود 4 تا 5 هزار زائر دیگر از سرزمین‌های نور دیدن کنند.
کد خبر: ۲۸۴۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲ - 26March 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری، «قاسم موقر» دبیر ستاد راهیان نور سپاه کربلا استان مازندران اظهار داشت: در بحث فضاسازی فرهنگی در استان جلسات متعددی با کارگروه های فرهنگی راهیان نور، گروه های مردم نهاد و فضاساز با طرح های متفاوت اردوگاهی برگزار شد که در امر فضاسازی سینما اردوگاه و رادیو اردوگاه اجرایی می شود.

وی افزود: در خرمشهر هم هیئت اندیشه ورز به بررسی محتوای برنامه های اجرا شده  پرداخته و روزانه برابر با مطالبات و متناسب با مخاطبین برنامه های فرهنگی پرمحتوا اجرا می شود.

موقر عنوان کرد: در بحث اعزام کاروان های راهیان نور 95 درصد کاروان ها از وجود روحانی و راوی بهره می گیرند که 5 درصد مجموع زائرین را گروه های مردم نهاد خودجوش شکل می دهند که ان شاء الله در سال آینده از روحانی و راوی بهره خواهند گرفت.

وی در بحث روایتگری از حضور سرداران و فرماندهان دفاع مقدس یاد کرد و گفت: سرداران شیرآقایی، عمرانی، پاشا و میرشکار برای تاثیر در بین کاروان ها و در اردوگاه و یادمان ها به صورت تجمعی به روایت می پردازند که از لحاظ محتوایی متقن و مثبت ارزیابی شده است.

این مسئول تصریح کرد: علی رغم اینکه در بحث معیشتی و اقتصادی خیلی ها مشکل دارند اما بر اساس ارزش و باور اعتقادی، مردم مازندران استقبال خوبی نشان دادند که در بخش قشر محلات مازندران پرچم دار اعزام راهیان نور کشور شناخته شد و تا کنون بیش از 12 هزار زائر اعزام داشته و پیش بینی می شود 4 تا 5 هزار زائر دیگر از سرزمین های نور دیدن کنند.

وی ادامه داد: ستاد راهیان نور در بحث اجرای برنامه های فرهنگی کاروان ها در مناطق یادمان، خودرویی متناسب با دوران دفاع مقدس به همراه نصب سیستم صوتی و شکل سازی آن دوران به همراه کاروان ها در یادمان اعزام و با پخش اشعار حماسی حال و هوای کاروان ها را دفاع مقدسی می کند.

موقر افزود: در کمیته خادمین نیز در هر دوره 110 برادر و خواهر با عناوین دانش آموز، دانشجو و جانباز دفاع مقدس، رزمندگان دفاع مقدس، جانباز مدافع حرم، رزمنده مدافع حرم با روحیه ی جهادی مشغول ارائه ی خدمات به زائرین هستند.

وی اضافه کرد: در این بین از نوجوان 12 ساله تا پیشکسوت جنگ تحمیلی حضور دارند که به صورت جهادی با روحیه ی عالی به خدمات دهی زائران مشغول هستند.

 این مسئول از نحوه حضور نوجوان 12 ساله میاندورودی در جمع خادمین شهدای استان گفت و خاطرنشان کرد: این نوجوان از یک سال گذشته تا کنون پیگیر حضور در کمیته خادمین بود که پیشنهاد دادیم تا برای حضور بر اساس مقررات ثبت نام کند که بر اساس قرعه در دوره ی سوم اعزام خادمین قرار گرفت اما به دلیل تحصیل مسئولان مدرسه میاندرود اجازه ی حضور این نوجوان را ندادند لذا با نگرانی مراجعه کرده و این موضوع را در میان گذاشته که بنا بر اصرارش در دوره ی چهارم موفق به حضور شد. این نوجوان با اعتقاد بالا و ارزشی مطالبات ما را با روحیه ی جهادی به خوبی انجام می دهد.

وی همچنین وضعیت سایر خادمین را هم به همین شکل عنوان کرد و گفت: از مسئولین طراز اول دستگاه های استانی، اساتید دانشگاه، دکترای تخصصی و جانبازان مدافع حرم، همسران، دختران و خواهران شهید در کمیته خادمین فعالیت دارند.

موقر افزود: از 40 خانواده شهید مدافع حرم مازندران تاکنون 16 خانواده به راهیان نور اعزام شدند که در روزهای آینده سایر خانواده ها وارد این مناطق خواهند شد.

این مسئول یادآور شد: در بخش خدمات اردوگاه با توجه به قولی که به شهید بلباسی دادیم که حتی یک نفر از مراجعه کننندگان را رد نکنیم، به فضل خدا توانستیم تاکنون تمامی مراجعات را پاسخگو باشیم.

وی همچنین به ارائه خدمات به 13 استان همجوار در سال 97-96 اشاره کرد و گفت: با توجه به شعار اقتصاد مقاومتی امسال نانوایی افتتاح شد که در بین اردوگاه های استانی اتفاقی بی نظیر بوده و زائران مازندرانی از نان گرم نانوایی بهره مند می شوند.

وی همچنین افزود: از جمله مسائل دیگر ارائه خدمات اردوگاهی با پیگیری های متعدد توانستیم گاز شبکه ای را  به اردوگاه استان وصل کنیم که هیچ استانی نتوانسته این امر را محقق کند و برهمین اساس و به شکر خدا ارائه خدمات ما در بخش آشپزخانه و سیستم آب گرم افزایش یافته و از زائرین می توانند در ساعات متعدد و بیشتری از سرویس های استحمام برخوردار شوند.

موقر ادامه داد: با توجه به اتصال شبکه گاز در اردوگاه در بخش آشپزخانه نیز کارایی بالایی دست پیدا کردیم که با این شکل توانستیم به 8 استان خدمات غذایی ارائه دهیم.

وی در پایان گفت: 100 درصد گروه های خانوادگی مازندرانی در راهیان نور که حتی هماهنگی قبلی برای اعزام نداشتند به محض مراجعه به اردوگاه از خدمات اردوگاهی بهره گرفتند. با این حال انتظار است حتما قبل از حرکت از استان مراتب هماهنگی را با پایگاه ها، حوزه ها و نواحی مقاومت بسیج در خصوص راهیان نور انجام داده تا خدمات شایسته ای را تدارک ببینیم.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها