ما توانستیم ۴۱۷/ فرمانده لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا:

یادمان شهدای هفت تپه تداعی کننده ارزش‌های والای انسانی است

فرمانده لشکر عملیاتی 25 کربلا گفت: یادمان شهدای هفت تپه در حقیقت اردوگاه رزمندگان در دوران دفاع مقدس بود و مکان آن تداعی کننده ارزش‌های والای انسانی است.
کد خبر: ۲۸۴۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷ - 26March 2018

«حمید رضا رستمیان» فرمانده لشکر عملیاتی 25 کربلا با حضور در یادمان شهدای هفت تپه در گفت و گو با خبرنگار دفاع پرس مازندران ضمن ارج نهادن به شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: خدا را شاکریم توفیق جهاد در راه خدا را زیر چتر مقام معظم رهبری و حضرت امام خمینی (ره) به این امت و ملت عنایت کرده است.
 
وی افزود: یکی از این میادین امتحان شده ملت بعد از انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس بود که در آن دوران ملت بزرگ ایران با فرمان حضرت امام (ره) از کیان کشور خودشان و انقلاب اسلامی جانانه دفاع کردند بطوریکه تمامی ترفندها و توطئه های استکبار جهانی بویژه آمریکای جنایتکار و نوکران آن  مفتحضانه با شکست سختی مواجه شدند. از جمله شکست ننگین صدام رئیس جمهور کشور متجاوز عراق به خاک کشور ما با حضور چشمگیر و عاشقانه مردم  بعد از حماسه هشت سال دفاع مقدس این سرزمین رقم خورد.

فرمانده لشکر عملیاتی 25 کربلا با اشاره به رشادت های رزمندگان این لشکر در عملیات های موفقیت آمیز هشت سال دفاع مقدس گفت: یکی از لشکرهای دوران دفاع مقدس در عملیات بزرگی مثل کربلای 1، کربلای4، کربلای5، کربلای 8، کربلای10، والفجر 8، والفجر10 و سایر عملیات آبی و خاکی در مرزهای غربی، جنوبی، و شمال غرب کشور جهت ایجاد حفظ آسایش و آرامش مردم حماسه آفرینی و جانفشانی کردند، لشکر ظفرمند 25 کربلا متشکل از پاسدران و نیروهای بسیجی مازندران بود، حتی فراتر از این موضوع حضور فعالانه رزمندگان این لشکر در دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام است تا جایی که شهدای بزرگ نامی در کارنامه مدافعین حرم به ثبت رساندند.

رستمیان با اشاره به اهمیت جایگاه یادمان شهدای هفت تپه برای بازماندگان دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: یادمان شهدای هفت تپه در حقیقت اردوگاه رزمندگان در دوران دفاع مقدس بود و مکان آن تداعی کننده ارزشهای والای انسانی است و بهترین انسان هایی در آن مقطع زمانی آمدند جانفشانی کردند و با گذشت از زن و فرزند و مال و جانشان در برابر چندین کشور متخاصم هم پیمان، به صورت همزمان با جهاد در مال جهاد در جان حماسه سازی کردند و با استقامت هشت ساله، باری دیگر آرامش و امنیت را به مردم شهیدپرور کشور پهناور ایران اسلامی هدیه کردند.
 
رستمیان اضافه کرد: حال جهت قدردانی از این حماسه آفرینی ها، بایستی یادی از محل حماسه آفرینی آن کرد، آنها بهترین ها بودند و خدا آنها را انتخاب کرد، لذا امروزما نیاز به بهره برداری از حماسه سازی ها و جانفشانی های آنان را داریم.

وی همچنین ادامه داد: در حقیقت با حضور قلبی حماسه سازان در این اماکن یک ارتباط قلبی بین آنها و شهداء برقرار می شود و این ارتباطات به انسان چه در فضای  نفسانی، جهت مبارزه با نفس اماره و چه برای ارتقای کمالات انسانی قدرت فوق العاده و کمک کننده می دهد. پس با حضور در یادمان شهدای هفت تپه نوعی تجدید میثاق با رهبری و شهدای عزیز است و اعلام می داریم راه شهداء را قبول داریم و با جان و دل راه را ادامه می دهیم و تا پایان راه پای میدان هستیم، تا ان شاء الله به اراده خداوند تبارک و تعالی پرچم پر افتخار انقلاب اسلامی را به حضرت مهدی (عج ) هدیه خواهیم کرد.

سردار رستمیان ضمن دعوت از تمامی اقشار مردم با ارائه طرح و برنامه زیبنده خون شهداء در جهت بازسازی یادمان شهدای هفت تپه خاطر نشان کرد: مردم با حضور در این یادمان شهدای هفت تپه به مسئولان اشاره تاکیدی دارند مبنی بر اینکه ما دوست داریم، این یادمان همانند یادمان سایر نقاط کشور همچنان بازسازی و احیاء شود و این انتظار را مردم با حضورشان نشان می دهند ولی در تکمیل اردوگاه شهداء و یادمان شهدای هفت تپه بایستی فکرها در کنار همدیگر قرار بگیرد.

وی افزود: همگی به نوعی با ارائه طرح و برنامه مدون همت کنیم بر اساس ضرورت ها زیرساختاری مستحکمی ایجاد کنیم تا سال به سال حضور پررنگ جوانان عزیز و خانواده های معزز و دیگر عزیزانی که فرهنگ ایثار و شهادت را خالصانه و عاشقانه پذیرفتند در این مکان ماندگار شاهد باشیم و آنگاه  با روحیه بسیجی بعنوان خادمین مخلص از آنان پذیرائی کنیم.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار