ما توانستیم ۴۴۱/ آشنایان غریب (۱۱)؛

چادر حافظ توست، تا چادر داری به کشورمان نگاه بد نمی‌کنند...

من آرامشی میان شیار‌های فتح‌المبین حس کردم. آرامشی که از دیوار‌های خاکی‌اش به من می‌گفت: «چادر حافظ توست، تا چادر داری به کشورمان نگاه بد نمی‌کنند... این میراث جاودان شهیدان را محکم‌تر بر سرت نگه‌دار...»
کد خبر: ۲۸۴۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳ - 27March 2018

چادر حافظ توست، تا چادر داری به کشورمان نگاه بد نمی‌کنند...به گزارش خبرنگار دفاع پرس از استان مرکزی، راهیان نور حرکت عظیمی در راستای بصیرت‌افزایی دانش‌آموزان و نسل نواندیش جامعه است که دعوت شهیدان را لبیک گفته‌اند و بی‌قرار راهی سفر می‌شوند.

«آشنایان غریب» روایت قصه دلتنگی دانش آموزانی است که با سفر به سرزمین نور و دیدار با شهدا، بغض فراق‌شان را در سینه کاغذ به اسارت کلمات محبوس کردند و با دل‌نوشته‌های‌شان سرود دلتنگی برای‌شان سر دادند.

آری، این عزیزان با حضور در سرزمین نور و حماسه، معنای زندگی را درک خواهند کرد و در کنار آشنایی با وقایع هشت سال دفاع مقدس، طعم زیبای عاشقی و دلدادگی را چشیده و با آن مأنوس می‌شوند.

بازدید از مناطق جنگی غرب و جنوب کشور، تجدید بیعت با شهیدان انقلاب اسلامی است، زیرا در این سرزمین بوی خدا بهشت و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به مشام می‌رسد.

فرزندان‌مان در این سفر روحانی، میهمان کسانی می‌شوند که خاکی بودند و آسمانی شدند، آن‌ها در نظر خویش کوچک بودند و از نظر دیگران بزرگ، شهدا آشنایانی بودند غریب..

با کوله‌باری تهی از هیچ راهی خاک‌های نرم جنوب و یا کوه‌های سربه فلک کشیده و استوار غرب می‌شوند، وقتی باز می‌گردند، مجنون لیلی‌های آسمانی شده‌اند، از آن به بعد است که برای‌شان می‌نویسند و قصه‌های دلتنگی را سر می‌دهند.

در ادامه چند خطی از دلنوشته دانش‌آموز «فاطمه داود آبادی» از شهرستان «روستای داودآباد» که به سرزمین نور سفر کرده است را می‌خوانیم:

چادرحافظ  توست...

در مناطق جنگی شور و حالی وجود دارد که با قلم نمی‌شود بیان کرد. باید در این حالت معنوی قرار بگیرید تا بفهمید امنیت یعنی چه؟ پدر داشتن یعنی چه؟ عاشق بودن یعنی چه؟ هوای شهادت و بوی خاک در این مناطق می‌آید و کمی استشمام لازم است که بوی شهیدان را حس کنی و گوش‌های تیز می‌خواهد که آوای آنان را بشنوی.

به بیابان‌های این مناطق نگاه کن.

اروند آبی نیست قرمز است، رنگ خون شهیدان ما. خونی که هر قطره‌اش وظیفه‌ای به دوش ما می‌گذارد.

هوای «هویزه» هوای عاشقی است، اگر می‌خواهی عاشق شوی به هویزه برو. بر مزار «علم الهدی» پیوند عشقت را محکم کن...

آیا ما لیاقت داریم؟ بیایید تغییر کنیم... بیایید نشان دهیم لیاقت سرخی خون شهیدان را داشتیم... من آرامشی میان شیار‌های فتح‌المبین حس کردم. آرامشی که از دیوار‌های خاکی‌اش به من می‌گفت: چادر حافظ توست تا چادر داری، به کشورمان نگاه بد نمی‌کند... این میراث جاودان شهیدان را محکم‌تر بر سرت نگه‌دار...

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار