روابط عمومی جشنواره فیلم مقاومت اعلام کرد:

اسامی داوران بخش عماد مغنیه جشنواره مقاومت

روابط عمومی سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت اسامی داوران بخش عماد مغنیه این جشنواره را اعلام کرد.
کد خبر: ۲۸۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱ - 20September 2014

اسامی داوران بخش عماد مغنیه جشنواره مقاومت

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس محمدحسین جعفریان،احمدرضا معتمدی،جمال شورجه، مهدی فرجی و محمدحسین لطیفی 5 سینماگری هستند که 17 فیلم حاضر در بخش عماد مغنیه را مورد داوری قرار خواهند داد.

محمدحسین جعفریان (زادهٔ ۱۳۴۶ در مشهد، کوی پنج تن طلاب) شاعر، مستندساز، روزنامهنگار و خبرنگار جنگی است که دودوره رایزن فرهنگی ایران در افغانستان بودهاست. بیشتر شهرت جعفریان ازشعرهای بلندونیزاز گزارشها ومستندهایش در مورد جنگهای جهان(افغانستان-تاجیکستان-بوسنی-کوزوو-پاکستان وکشمیر-عراق-لبنان و...) بویژه ساخت مستند معروف «حماسه ناتمام» یاًشیردره پنجشیر"از زندگی احمدشاه مسعود است. [۱] وی در سال۱۳۷۲در شمال شرق افغانستان مجروح و از یک پا فلج شد. جعفریان یکی از معدود خبرنگاران جهان است که با ملا محمد عمر رهبر طالبان دیدار داشتهاست. اوازکارشناسان خبره ایرانی درامورافغانستان است.

احمدرضا معتمدی متولد 1340 تهران، فارغ التحصیل فلسفه و اقتصاد از دانشگاه تهران است. وی پیش از شروع فعالیت در سینما سال ها به نظریه پرداز در حوزه مباحث تئوریک هنر و فلسفه زیبایی شناسی در مطبوعات و کتب فعال بوده است. او سینمای حرفه ای را سال 1372 با فیلم «یاران» ساخته ناصر مهدی پور به عنوان نویسنده آغاز کرد.

«جمال شورجه»  متولد 1333 زنجان، فارغ التحصیل کارگردانی از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر است.وی یکی از کارگردانان شاخص دفاع مقدس به شمار میرود که بیشترین روایت را از سالهای جنگ و عملیاتهای مختلف دفاع مقدس در کارنامه داشته است. «جمال شورجه» از سال 67 و با فیلم «روزنه» کار خود را در سینما و سینمای دفاع مقدس شروع کرد اما پس از آن با کارگردانی فیلمهایی که عمدتا داستان آنها در جبهههای نبرد میگذشت، رکورد جالب توجهی را در سینمای دفاع مقدس به خود اختصاص داد.

مهدی فرجی بیش از 2 سال است بر صندلی مدیریت شبکه یک سیما تکیه زده است. او پیشتر مدیریت گروه فیلم و سریال شبکه یک را به عهده داشت و چند سالی هم مدیر شبکه 2 سیما بوده است و در کارنامه اش دبیری جشنواره سیما و داوری در چندین جشنواره تخصصی سینمایی دیده می شود.

محمدحسین لطیفی متولد 1341 تهران است. وی فعالیت هنری خود با نقاشی و مجسمه سازی و به دنبال آن نقاشی متحرک شروع کرد و وارد عرصه فیلمسازی شد. او در بدو راه اندازی سینمای تجربی و نیمه حرفه ای توسط محسن مسعودشاهی از اعضاء فعال آن مرکز بود و در کنار سایر فعالیت هایش در چند مورد مشاوره کارگردان را نیز به عهده داشته است. در کارنامه فیلمسازی لطیفی ساخت فیلم های دفاع مقدسی «روز سوم» و «پاریس تا پاریس» دیده می شود.

«انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس» با رویکرد مقاومت، بصیرت و شکوفایی سیزدهمین جشنواره بین¬المللی فیلم مقاومت را درگستره«سینمای ایران»و «سینمای بین¬الملل» در قالب بخشهای مختلف فیلم های سینمایی، سینمایی ویدیویی، کوتاه، مستند، چشمانداز سینمای مقاومت ایران،  نشستهای تخصصی و بزرگداشت سینماگران عرصه انقلاب و دفاع مقدس و برنامههای جانبی همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس در ایران و چند کشور جهان برگزار می کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار