ساسان فلاح‌فر:

فیلم‌سازان انقلابی باید در تحقق شعار «حمایت از کالای ایرانی» تلاش کنند

مستند ساز و فعال رسانه‌ای جبهه مقاومت درباره تحقق شعار «حمایت از کالای ایرانی» گفت: برخی از فیلم‌سازان باعث ترغیب مردم به کالای خارجی شدند که در این فضا فیلم‌سازان انقلابی و دغدغه‌مند باید این کم‌کاری را جبران کنند و با همه ظرفیت برای عملی شدن شعار «حمایت از کالای ایرانی» وارد میدان بشوند.
کد خبر: ۲۸۴۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵ - 27March 2018

فیلم‌سازان انقلابی باید در تحقق شعار «حمایت از کالای ایرانی» تلاش کنند

«ساسان فلاح‌فر» فیلم‌ساز در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، درباره شعار «حمایت از کالای ایرانی» و وظیفه هنرمندان در نهادینه کردن آن اظهار داشت: هر فرهنگ‌سازی که در سطح کشور صورت می‌گیرد، بواسطه حضور فعالانه اصحاب رسانه بخصوص فیلم‌سازان است. در شرایط کنونی که مردم کمتر سراغ رسانه‌های مکتوب می‌روند و تمایل بیشتری نسبت به رسانه‌های تصویری از خود نشان می‌دهند. کارگردانان وظیفه خطیری بر عهده دارند تا مسئله «حمایت از کالای ایرانی» که خواسته مقام معظم رهبری و از ضرورت‌های امروز کشور است در جامعه نهادینه شود.

وی در ادامه گفت: در چنین شرایطی باید از فضای رسانه‌های تصویری حداکثر استفاده را کرد. شعار امسال با توجه به توضیحاتی که رهبر معظم انقلاب در حرم امام رضا (ع) ارائه کردند و همین‌طور خطاب شعار که همه آحاد ملت هستند، اهمیت زیادی دارد. خوش‌بختانه «مدرسه سینمایی عمار» در جهت همین شعار از سال گذشته آثاری را تولید کرده که بعد از اعلام نام سال این آثار از شبکه‌های مختلف سیما پخش شدند. برخی از فیلم‌سازان دغدغه‌مند انقلابی هنوز وارد این مرحله نشده‌اند؛ به هر علتی که بوده، باید این کم کاری جبران شود. متاسفانه به وسیله برخی از فیلم‌ها اقبال مردم به کالای خارجی بیشتر شده و باید با سخت فیلم مستند و مجموعه‌های نمایشی از تولید و کالای ایرانی حمایت کنیم.

فلاح‌فر با توجه به نقش مردم در حمایت از تولید ملی تصریح کرد: نه فقط فیلم‌سازان که مردم عادی نیز با استفاده از فضای مجازی مثل تلگرام و اینستاگرام مبلّغ کالای ایرانی باشند. انصافا کالاهای ایرانی زیادی وجود دارد که هم کیفیت بالایی دارند و هم قیمت پایین‌تری. ما با هم‌دلی و هم‌راهی می‌توانیم «حمایت از کالای ایرانی» را تحقق ببخشیم. متاسفانه رهبر انقلاب هر سال شعاری را تعیین می‌کنند و تنها کسی که همه جانبه آن را عملی می‌کنند، خودشان هستند و دستگاه‌های دیگر با همه ظرفیت‌های خود وارد میدان نمی‌شود.

وی درباره ورود خود به این فضا گفت: من سال‌ها در حوزه مقاومت فعالیت کردم و ذهنم درگیر همین مسئله است. علاقه دارم در خصوص «حمایت از کالای ایرانی» کار کنم؛ اما ترجیح می‌دهم با یک سوژه و موضوع مناسب به سمت ساخت فیلم بروم. از دوستانی که دغدغه دارند و سوژه‌ای برای ساخت در این فضا دارند، از آنها حمایت می‌کنیم. البته بدنبال طرح خوب هم هستیم که به وظیفه خود در مقابل خواسته رهبری عمل کنیم.

بنا بر این گزارش، «ساسان فلاح‌فر» از مستندسازان فعال در حوزه فیلم مستند بحران و مقاومت است که آثار متعددی با محوریت مدافعان حرم افغانستانی از جمله «نبرد پالمیرا» را تولید کرده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار