ما توانستیم ۴۵۲/ مسئول اردوگاه شهدای مازندران در خرمشهر خبر داد؛

پذیرش ۱۵ هزار زائر راهیان نور در اردوگاه «شهدای مازندران»/ ۷۰ درصد زائران سفر اولی هستند

«عزیزالله قادی» گفت: از زمان شروع آیین راهیان نور نوروز ۹۷ تاکنون، ۱۵ هزار زائر به مناطق عملیاتی جنوب آمدند و در اردوگاه شهدای مازندران در خرمشهر پذیرش شدند که ۴۰ درصد از این زائران را جوانان تشکیل می‌دهند و ۷۰ درصد از این افراد نیز بار اولی است که به این سفر معنوی اعزام شدند.
کد خبر: ۲۸۴۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸ - 28March 2018

اسکان ۱۵ هزار زائر راهیان نور در اردوگاه «شهدای مازندران» خرمشهر/ ۷۰ درصد زائران سفر اولی هستند«عزیزالله قادی» مسئول اردوگاه شهدای مازندران در خرمشهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع پرس در ساری، اظهار داشت: از زمان شروع آیین راهیان نور نوروز ۹۷ تاکنون، ۱۵ هزار زائر به مناطق عملیاتی جنوب آمدند و در اردوگاه شهدای مازندران در خرمشهر پذیرش شدند که ۵۵ درصد آن‌ها را برادران و ۴۵ درصد آن‌ها را خواهران تشکیل دادند.

وی افزود: ۴۰ درصد از این زائران را جوانان تشکیل می‌دهند و ۷۰ درصد از این افراد نیز بار اولی است که به این سفر معنوی اعزام شدند.

قادی بیان کرد: پیش بینی می‌شود که تا پایان بازه اعزام راهیان نور که ۱۲ فروردین است، ۳ الی ۴ هزار زائر نفر دیگر در اردوگاه شهدای مازندران پذیرش شوند.

این مسئول اظهار کرد: باتوجه به آمار به دست آمده امسال نسبت به سال ۹۵ و ۹۶، با رشد یک درصدی استقبال کنندگان از زائران راهیان نور مواجه شدیم که این نشان دهنده بصیرت و بینش و آگهی مردم درباره شهید و شهادت است.

قادی خاطرنشان کرد: با توجه به پذیرش حداکثری زائران در اردوگاه شهدای مازندران، امسال برنامه‌های برجسته فرهنگی نسبت به سال گذشته داشتیم که یکی از آن‌ها حضور شهید گمنام تازه تفحص شده از منطقه «ام‌الرصاص» بود که در میان هزار و ۵۰۰ زائر مازندرانی با یک مراسم استقبال بی‌نظیر و برنامه‌ای که برای آن در نظر گرفته شده بود، عنوان این شهید عزیز از گمنامی به خوشنامی تبدیل شد.

وی ادامه داد: برنامه شاخص دیگری که در اردوگاه و در حضور زائران اجرا شد، جشن عقد عروسی چهار نوعروس و نو داماد از شهر‌های بهشهر، قائمشهر، نور و فریدونکنار بود.

مسئول اردوگاه شهدای مازندران در خرمشهر اضافه کرد: از طرفی با توجه به استقبال زوج‌های جوان از این برنامه، همان شب ۱۰ نوعروس و نوداماد آمادگی برپایی جشن را داشتند که ما بخشی از این جشن را در تاریخ ۲ فروردین در اروندکنار انجام دادیم و الحمدالله با استقبال خوب جوانان برای برگزاری مراسم عروسی‌شان در مناطق عملیاتی مواجه شدیم که ان‌شاءالله در سال‌های آتی پیش بینی می‌شود تا ۵۰ نوعروس و نوداماد، جشن عقد و عروسی خود را در اردوگاه و منطقه برگزار کنند.

وی گفت: برنامه فرهنگی دیگر ما سینما اردوگاه بود که یک شب در میان برای زائرین برنامه‌ی زنده تئاتر با محتوای دفاع مقدس و اهداف شوم و پلید داعش در بحث نظام اسلامی و انقلاب اسلامی و کشور عزیزمان ایران داشتیم که خیلی با استقبال خوب و عالی زائران روبه‌رو شد.

قادی افزود: علاوه بر برنامه‌های فرهنگی، نشست‌های بصیرتی و دورهم نشینی زائران در فضای اردوگاه برنامه دیگر ما بود که با حضور پرشور جوانان و استقبال کم نظیر زائرین همراه بود.

این مسئول بیان کرد: برنامه‌ای دیگری به نام «یک شب زندگی» به نام سبک شهدایی داشتیم که سعی کردیم سیره شهدا را به نسل سومی و چهارمی‌ها نشان دهیم و برنامه محوری ما احیای «هفت تپه» بود که تا به حال بیش از ۱۵ هزار زائر از گلستان، گیلان، سمنان و مازندران از یادمان «هفت تپه» بازدید کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها