کشفیات کالای قاچاق در کشور تا 9 برابر افزایش یافت

فرمانده مرزبانی کشور گفت: کشفیات کالای قاچاق در مرز‌های کشور د. رسال ۹۶ نسبت به سال قبل از آن از ۳.۵ تا ۹ برابر افزایش نشان می‌دهد.
کد خبر: ۲۸۴۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲ - 28March 2018

کشفیات کالای قاچاق در کشور تا 9 برابر افزایش یافتبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار سرتیب پاسدار «قاسم رضایی» فرمانده مرزبانی کشور در حاشیه گشت زنی در اروندرود و خلیج فارس اظهار داشت: در سال 96 واردات بخشی از کالاها همچون شکر، برنج، پوشاک، پارچه، دارو و وسایل برقی خانگی را هدفمند کردیم و برخی از این کالاها از 3.5 تا 9 برابر نسبت به سال 95 افزایش کشفیات را نشان می دهد.

 
فرمانده مرزبانی کشور ادامه داد: تعداد پرونده های تشکیل شده با جریمه بالای یک میلیارد ریال نسبت به سال 95 یک و نیم برابر و پرونده های با بیش از جریمه 100 میلیون ریال بالغ بر پنج برابری نسبت به سال قبل افزایش نشان می دهد.
 
سردار سرتیب پاسدار رضایی گفت: در راستای هدفمند کردن واردات کالاهای یادشده و با توجه به تجهیزات وارد شده در ناوگان دریایی، پیش بینی می شود امسال کشفیات کالای قاچاق افزایش مضاعفی داشته باشد.
 
وی با بیان اینکه امروز رفتار و اعمال مرزبانان مانند رزمندگان دوران دفاع مقدس است، گفت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و شعار «حمایت از کالای ایرانی»، مرزبانان وظیفه مضاعفی در راستای مقابله با قاچاق کالا پیدا کرده اند.
 
سردار سرتیب پاسدار رضایی افزود: به منظور مبارزه با قاچاق کالا در سراسر مرزهای کشور به ویژه مناطقی که سابقه تردد غیرمجاز دارند، اقدامات مقابله ای ونظارتی مضاعف خواهیم داشت.
 
وی تعامل دستگاههای مرتبط و مرزنشینان با مرزبانان را موثر دانست و گفت: اگر همه دستگاههای ذیربط و مردم مرزنشین برای مقابله با قاچاق کالا با مرزبانان تعامل داشته باشند قطعا قاچاق کالا کاهش می یابد ولی در هر حال ما به وظیفه قانونی خود مقتدرانه عمل می کنیم.
 
سردار سرتیب پاسدار رضایی اظهار کرد: امروز در سفر خود به خوزستان علاوه برنشست با مسئولان و فرماندهان مرزبانی داشتیم و در مرزهای آبی همچون اروندرود و خلیج فارس تا حوزه ماهشهر گشت زنی انجام شد.
 
فرمانده مرزبانی کشور، تجهیز و اضافه شدن شناورها به ناوگان مرزبانی در اسفندماه سال 96 یادآور شد و گفت: بخشی از شناورهای جدید در نیمه اول امسال به ناوگان مرزبانی ملحق می شوند.
 
سردار سرتیب پاسدار رضایی گفت: در مرزهای خشکی نیز حدود10 هزار میلیارد ریال طرح و برنامه در موضوعات مختلف که در سطح ستاد کل نیروی مسلح به تصویب رسیده به مجلس ارائه شد.
 
وی با بیان اینکه مرزبانی کشوردر حوزه ارتباطات نسبت به سال قبل تحرک سه برابری را نشان می دهد، گفت: در حوزه ارتباطات اپتیکی، الکترونیکی و حتی سیستم های پهپادی کارهای خوبی انجام شده و در کنار آن نیز خدمات دهی به مرزبانان افزایش یافته است.
 
وی از ساخت خانه‌های سازمانی نیروهای مرزبانی خبر داد و گفت: امسال نیز بنا داریم که برای خانواده های مرزبانان کشور خانه ساخته شود.
 
سردار رضایی افزود: برای حفظ امنیت در حوزه اروند علاوه بر نشست با مرزبانان و کلانتران مرز میدانی و استانی، نشستی با طرف عراقی انجام شد که در این نشست تعاملات و گشت مشترک و همزمان در ارتقای امنیت اروند مصوب شد.
 
وی ادامه داد: امروز اروند امن ترین رودخانه بین المللی است و هماهنگی و همراهی بین مرزبانان ضروری است و از طرفی نقش مرزنشینان نیز در حفظ مرزهای کشور قابل توجه است. 
 
وی در بخش دیگری ازاین گفت وگو به خدمات دهی به راهیان نور در مرزهای کشور اشاره کرد و گفت: این خدمات رسانی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، رزمندگان و کسانی استکه برای حفظ مرزهای ایران مقاومت کردند.
 
سردار رضایی افزود: آرامش و امنیت امروز مرهون ایثارگری شهدا و جانبازان است، مسئولان نظام در
تبیین اندیشه شهدا مسئولیت خطیری بر دوش دارند چراکه تردد کاروانهای راهیان نور فرصتی برای تجدید میثاق با شهدا و آرمان‌های انقلاب اسلامی فراهم کرده است.
 
وی در ادامه گفت: در راستای تامین امنیت کاروان های راهیان نور در مرزهای کشور به ویژه خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی مرزبانان کشور ازدوماه پیش تاکنون برای حفظ امنیت این کاروان ها فعالیت ویژه ای را همراستا با دیگر ارگانهای خدمات رسان آغاز کرده اند.
 
سردار رضایی فرمانده مرزبانی ناجا روز سه شنبه به همراه سردار نظرپور از 110 کیلومتر از مرزهای ابی کشور در رودخانه بین المللی اروند و خلیج فارس تا حوزه ماهشهر و یادمان شهدای والفجر 8گشت زنی کرد و به صورت میدانی نحوه فعالیت ها و کنترل شناورهای دریایی را دیدن کرد.
 
سردار قاسم رضایی ضمن بازدید از یگان های مرزی ساحلی و ناوگروه ها و پاسگاه های شناور دریایی دستوارات لازم را جهت ساماندهی و اقدامات امنیتی کنترلی صادر کرد.
 
در این بازدید فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی کشور با تعدادی از صیادان و مرزنشینان دیدار و گفت وگو کرد.
 
انتهای پیام/ 161
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار